תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

רובע הכניסה לעיר: הכירו את השער החדש של ירושלים

בימים אלו נבנה בכניסה לבירה אחד מרובעי העסקים הגדולים והמשמעותיים בישראל, שייצר עוד 60 אלף מקומות עבודה בעיר • בקרוב יתפרסמו מכרזי מקרקעין למתחמים הבאים אשר ישווקו ברובע, שבנייתו תושלם בשנים הקרובות • "המטרה היא לשלב בין ההיסטוריה והעבר המפואר של ירושלים לעיר העתיד שהיא צועדת לקראתה"

פרויקט רובע הכניסה לעיר, ירושלים / הדמיה: חברת עדן ו-TOPOTEK1
פרויקט רובע הכניסה לעיר, ירושלים / הדמיה: חברת עדן ו-TOPOTEK1

הכתבה בשיתוף עיריית ירושלים

ירושלים עוברת בשנים האחרונות מתיחת פנים. מגדלי משרדים ומרכזי מסחר מוקמים בה ומושכים אליה חברות הייטק, תאגידים ועסקים קטנים. עיקר הפעילות ממוקדת בכמה אזורים ובהם הר חוצבים, מלחה וגבעת שאול, וכעת עובדים שם על גולת הכותרת: הקמתו של המרכז החדש והמתקדם ביותר שידעה הבירה - פרויקט "רובע הכניסה לעיר". 1.2 מיליון מ"ר של משרדים, משרדים, מלונאות, מגורים, תרבות ומסחר, שייבנו בכניסה המערבית לירושלים, ואמורים למצב את מעמדה של בירת ישראל גם כבירה עסקית.

בעיריית ירושלים ובחברת "עדן", החברה לפיתוח כלכלי בירושלים, נערכים בשבועות הקרובים לפרסומם של מכרזי קרקעות לארבעה מתחמים ברובע החדש, מתחמים B, A3, A2 ו-J. בסך הכל יכלול הרובע 17 מתחמים בשטח של 220 דונם בין רחוב יפו מצפון, דרך רבין מדרום, הרצל במערב ורח' שערי צדק ממזרח.

כל מתחם מאופיין בעירוב שימושים, שכולל לצד מגדלי המשרדים גם שטחי מסחר, מלונאות, שימושים ציבוריים ומגורים. במסגרת הפרויקט מתוכננים 420 אלף מ"ר למשרדים, 70 אלף מ"ר לדיור תומך תעסוקה להשכרה, 100 אלף מ"ר למגורים, 25 אלף מ"ר לדיור מוגן, 200 אלף מ"ר למלונאות ותיירות ו-300 אלף מ"ר למבני ציבור ותרבות, שכוללים בתוכם גם את בנייני האומה, קריית הממשלה המחוזית והיכלי המשפט והפרקליטות שעתידים לקום ברובע.

מי שהופקד על תכנון המתחם היוקרתי הוא משרד האדריכלים הגרמני טופוטק 1 (Topotek1), שמתמחה בפיתוח נופי-מרחבי. בחברה הברלינאית יצרו שפה עיצובית שתאפיין את המתחם כולו, על רחובותיו ובנייניו, שיתנשאו לגובה של עד 40 קומות.

דרור לאופר, מנהל פרויקט ''רובע הכניסה לעיר'' / צילום: אלעד מתיתיהו
 דרור לאופר, מנהל פרויקט ''רובע הכניסה לעיר'' / צילום: אלעד מתיתיהו

"הולך ומוקם כאן רובע בסטנדרטים בינלאומיים", אומר דרור לאופר, מנהל פרויקט רובע הכניסה לעיר. "הרובע מעוצב בסגנון מודרני שמתכתב עם האדריכלות הירושלמית הקלאסית ולמעשה משלב בין ההיסטוריה והעבר המפואר של ירושלים לעיר העתיד שהיא צועדת לקראתה. המטרה היא לייצר מתחם שמעבר לפונקציונאליות שבו, לנגישות הגבוהה ולשימושים הרבים שהוא מציע לאורך כל שעות היממה, השהות בו תהיה חוויה לעובדים ולמבקרים".

רובע הכניסה לעיר - המרכז החדש של ירושלים יוצא לדרך. לפרטים הקליקו כאן>>

מיקום אסטרטגי ונגישות מהירה לגוש דן

פרויקט רובע הכניסה לעיר אושר בשנת 2014, בעקבות החלטת הממשלה והסכם בין משרדי הממשלה לעיריית ירושלים, שהקצו לצורך המהלך 1.4 מיליארד שקל. מטרת התוכנית היא ליצור רובע עסקים מוביל בירושלים, שיהיה מהמרכזיים במדינה, ימשוך חברות רבות לבירה ויגדיל משמעותית את אפשרויות התעסוקה בעיר ואת הכנסות עיריית ירושלים מארנונה עסקית. היום כבר אפשר לראות את הרובע קורם עור וגידים, כשחלק ניכר מהמתחמים בו מצויים בתהליכי בנייה, על ידי כמה מחברות הנדל"ן הגדולות בישראל בהן אמות, אלייד, אשטרום, ישראל קנדה, אפריקה ישראל והיזם שלמה ברונר.

  • פרויקט רובע הכניסה לעיר, ירושלים / הדמיה: חברת עדן ו-TOPOTEK1

    פרויקט רובע הכניסה לעיר, ירושלים / הדמיה: חברת עדן ו-TOPOTEK1

  • פרויקט רובע הכניסה לעיר, ירושלים / הדמיה: חברת עדן ו-TOPOTEK1

    פרויקט רובע הכניסה לעיר, ירושלים / הדמיה: חברת עדן ו-TOPOTEK1

  • פרויקט רובע הכניסה לעיר, ירושלים / הדמיה: חברת עדן ו-TOPOTEK1

    פרויקט רובע הכניסה לעיר, ירושלים / הדמיה: חברת עדן ו-TOPOTEK1

 

לדברי לאופר, "פיתוח הרובע נעשה בשלבים. אנחנו נמצאים כיום בעיצומן של העבודות לפיתוח המרחב הציבורי והן יושלמו ב-2024. שנתיים אחר כך ב-2026, יאוכלס במלואו כל החלק הצפוני של הרובע שכולל בין היתר את הקריה המחוזית, מתחם בליליוס (The Capital), מגדל מרום, מתחם K ומתחם מידטאון, וב-2028 יושלמו כל העבודות עם אכלוסו של דרום הרובע ובו מתחמים A,B,C,D, היכלי המשפט והפרקליטות ומתחם בנייני האומה החדש, שיכלול מרכז קונגרסים, בתי מלון, דיור ומשרדים".

לאופר מסביר כי שניים מהיתרונות הגדולים של רובע הכניסה לעיר הם מיקומו האסטרטגי, בכניסה לבירת ישראל, בצמוד למשרדי הממשלה ולהיכלי בית המשפט שעתידים לעבור אליו, והנגישות התחבורתית הגבוהה לעיר, למטרופולין ירושלים ולגוש דן. לדבריו, הרובע ישמש כמרכז התחבורתי המשולב הגדול בארץ עם חיבור לרכבת ישראל, שלושה קווי רכבת קלה, שאחד מהם כבר פועל כיום, וירושת בשבילי אופניים, בתחנת אוטובוסים מרכזית ובחניונים ציבוריים תת קרקעיים.

בעיריית ירושלים מכוונים את הפרויקט - שיוסיף לבירה עוד 60 אלף מקומות עבודה - לחברות ההייטק הרבות, שכבר כיום מאכלסות לא מעט משרדים בעיר, ואף הביאו לכמה אקזיטים מפוארים תוצרת ירושלים. אך לא רק. קהלי יעד נוספים אליהם מכוונים הירושלמים הם חברות ענק במשק והעסקים התומכים במשרדי הממשלה ובתי המשפט.

בתכנון הרובע הושם דגש מרכזי על חוויית העבודה והמגורים במתחם, כשחלק מהדירות בו יוקצו לקו-ליבינג (דיור תומך תעסוקה, ודיור שיתופי), שהפך למבוקש במרכזי הערים הגדולות בעולם, ומציע חווית מגורים ייחודית ומותאמת לאורך החיים העכשווי. גם התיירים הרבים שיחזרו בשאיפה לפקוד את בירת ישראל ייהנו מרובע שוקק, שכולל לצד 2,000 חדרי מלון גם מרכזי מסחר ותרבות, מסעדות, בתי קפה ואפשרויות בילוי רבות נוספות.

"מדובר בבשורה גדולה לבירת ישראל ולמדינת ישראל כולה, הנהלת עיריית ירושלים מובילה ודוחפת יחד עם משרדי הממשלה פרויקט אדיר עם תכנון ייחודי וחדשני", מדגיש לאופר. "אנחנו כבר לא מדברים רק על חזון אלא על מימוש בשטח, כפי שניתן לראות בעבודות שמתבצעות כיום במקום - וכפי שניתן יהיה לחזות ולחוות מקרוב בעוד שנים ספורות".

רובע הכניסה לעיר - להיות חלק ממרכז העסקים הבינלאומי של ירושלים. לפרטים הקליקו כאן>>