סמנכ"לית הכספים והתפעול של אמדוקס: "חברה שלא תגוון את עובדיה תיכשל"

בנאומה בוועידת העסקים בישראל אמרה סמנכ"לית הכספים והתפעול של אמדוקס תמר רפפורט-דגים כי "גיוון תעסוקתי מביא להצלחה עסקית ולחדשנות שמשפיעם על החברה המעסיקה ועל החברה בכלל ומשפיע לטובה על התוצאות העסקיות"

תמר רפפורט-דגים, סמנכ''לית הכספים והתפעול באמדוקס / צילום: יוסי כהן
תמר רפפורט-דגים, סמנכ''לית הכספים והתפעול באמדוקס / צילום: יוסי כהן

בנאומה "כיצד גיוון ורב תרבותיות תורמים לחדשנות בארגון" בוועידת העסקים בישראל תמר רפפורט-דגים, סמנכ"לית הכספים והתפעול של אמדקוס מסבירה כי חדשנות וגיוון הולכים יחד: "זה שם המשחק מבחינתנו. בכל מקום שבוא אנו נמצאים, כל מדינה וכל קהילה, אנחנו תמיד מחפשים את מאגר הטאלנטים. למה? גיוון תעסוקתי מביא להצלחה עסקית ולחדשנות שמשפיעם על החברה המעסיקה ועל החברה בכלל ומשפיע לטובה על התוצאות העסקיות".

רפפורט-דגים סיפרה על המיזמים של אמדוקס בפריפריה ועל תכניות הדרכה וקידום לבני נוער במקומות שונים. כך למשל ברמלה, שם אמדוקס מלווה סטודנטיות המשמשות חונכות לנערות במסגרת של העצמה נשית. הניסיון הזה הביא אותה להצהיר ש"לפני 30 שנה כשהצטרפתי לשוק העבודה היו מעט מאוד נשים וכעת יש בהחלט הרבה מקום לאופטימיות".

לדבריה "אנחנו נוטים להקיף עצמנו באנשים דומים לנו וזו טעות גדולה. מה שבדיוק אסור לעשות. המגוון של הרקעים סביב השולחן מביא לגיוון וחדשנות. אימצנו קבוצת נערים ונערות מיקנעם - וביקשנו מהם עיצוב חדש לכסא גלגלים. היה להם אחד כזה בכיתה, והם נתנו רעיונות מעולים בזכות זה. הקמנו את אמדוקס נצרת, במקור זה היה רעיון של מרכז תמיכה לכל העולם שיפעל בכל ימות השבוע - השיתוף של הערבים הביא לרעיונות אדירים שבאו מתשוקה של העובדים הללו, והמקום הפך למרכז פיתוח עולמי שלנו. בקול קורא באמדוקס לפיתוח פלטפורמה חדשנית - הצוות שזכה היה צוות שמורכב מעובדים מחמש מדינות וזה מה שהביא לרעיון הכי טוב שבחרנו".

רפפורט-דגים מרחיבה על הפריפריה: "בשדרות יש לנו מרכז שכעת עובדים בו אנשים שפגשנו בעבר כשהיו בתיכון. המפעל מייצר קרבה של ההייטק לפריפריה - ומצליחים להרחיב ולגוון את מאגר הטאלנטים ועל הדרך גם תורמים לקידום הפריפריה. זה פותח את העיניים והתיאבון של תושבי הפריפריה לבחירה בהייטק - ומי שמשתתף בתכניות מהסוג הזה של התיכוניסטים בוחר בדרך כלל במסלול הזה".

ויש גם אזהרה: "יש גם פוטנציאל קונפליקטים ועימות תרבותי אפשרי - צריך להכשיר את המנהלים הקולטים לקבל עובדים ממקומות שונים. הגיוון דורש השקעה ותשומת לב. אבל כשזה עובד הסיפוק מהיכולת לגוון לחדש ובנוסף לתרום לחברה הוא עצום. בשורה התחתונה: תקדמו גיוון, שיוויון והכלה. חברה עסקית שלא תעשה את זה תגווע".

גילוי מלא: הוועידה בשיתוף בנק הפועלים ובחסות תנועת אור, הפניקס, פרופימקס, אמדוקס, שטראוס, אזורים, HOT וסופר-פארם. ובהשתתפות: מקורות, חברת חשמל, נמל אשדוד, עיריית תל אביב ורשות החדשנות