ראובני-פרידן וסלקום מפרידים כוחות

שמונה חודשים אחרי שבסלקום בחרו משרד פרסום חדש, הצדדים מפרידים כוחות בטענות הדדיות ומקיימים התדיינות משפטית • אירועים ומינויים

הקמפיין החדש של סלקום / צילום: יח''צ
הקמפיין החדש של סלקום / צילום: יח''צ

1 ראובני-פרידן וסלקום מפרידים כוחות | בלעדי

שמונה חודשים אחרי שבסלקום בחרו בראובני-פרידן לנהל את תקציב הפרסום - הצדדים נפרדים מבלי שעלה אפילו קמפיין אחד לאוויר. נכון לעכשיו מתקיימת התדיינות משפטית בין הצדדים, בשל טענה של משרד הפרסום לאי-כיבוד חוזה.

אירועים ומינויים | מי נבחר למשרד הפרסום החדש של חברת החשמל?
דרמה ברשת 13: המנכ"ל הודיע כי ירכוש את הערוץ עם "קבוצת משקיעים" 

עד כה עמד התקציב על 25 מיליון שקל, ואילו כעת יתנהלו בסלקום ללא משרד כלל, למעט בדיגיטל. לשם כך נבחרה סוכנות K , שבין לקוחותיה נמנות חברות הייטק כמו וויקס ומאנדיי, וגם וויוורק, דיסקונט ועוד. 

חודש לאחר הבחירה בראובני פרידן מונה בסלקום מנכ"ל חדש, אלי אדדי, שמעורב בכל פרט בעבודה הפרסומית והשיווקית בקבוצה. אדדי הגיע עם רעיונות מגובשים לאן לקחת את המותג, והיחסים עלו על שרטון, עד כדי כך שבראובני פרידן טוענים כאמור להפרת חוזה. 

נזכיר כי כחלק מהשינויים של אדדי בסלקום, החליט המנכ"ל כי לרגל 30 שנה להקמת החברה יחזרו למסך לסיבוב נוסף מספר קמפיינים שנוצרו על ידי המשרד הקודם, גיתם BBDO , ושפונים כולם לרגש הישראלי. ההימור השתלם, לפחות במובן הזה שהקמפיינים הללו התברגו במדד הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה. 

השבוע עולה החברה בקמפיין חדש בהשקעה של 5 מיליון שקל, במטרה לקדם הצעה מוצרית: קו טלפון ללא עלות למשך שנה עבור ילדים בגילי 8-14 שעד היום לא היה להם קו בסלקום. גם כאן יש רמז לכיוון שבו בחר אדדי: לא עוד מחזות זמר ושירים (כפי שהיה עם רן דנקר כפרזנטור), אלא הצבת הישראלים בפרונט ובניית אתוס של חיבור. 

כחלק מכך גם נתנה החברה חסות ל"כוכב הבא לאירוויזיון", אחרי שנים שנמנעה מחסויות מסוג זה. במקביל עצר אדדי מהלך של איחוד עם החברה הבת גולן טלקום, בין היתר מתוך רצון לשמור על עצמאות המותג ועל שפה פרסומית נפרדת. 

מראובני פרידן נמסר בתגובה: "לפני חודשיים הודענו לסלקום על רצוננו לסיים את ההתקשרות. מאחלים להם הצלחה בהמשך הדרך". 

מסלקום לא התקבלה תגובה. 

2 ישראל מתגייסת

במסגרת מסיבת הפורים השנתית של חברת הסייבר WIZ, שהתקיימה בגני התערוכה בתל אביב, נתרמו כ-250 אלף שקל לבנייה מחדש של המרפאה בקיבוץ ניר עוז, שנשרפה ב-7 באוקטובר.

בנוסף, באירוע הופיע דניאל וייס (בתמונה), פיינליסט "הכוכב הבא" שאיבד את הוריו ב-7 באוקטובר במתקפת הטרור על קיבוץ בארי, וביצע את השיר "Ghosttown", כשמאחוריו הוקרנו תמונותיהם של 59 החטופים שעדיין נמצאים בשבי בעזה, לצד הקריאה "Bring Them Home Now".

דניאל וייס באירוע פורים של חברת הסייבר WIZ / צילום: נועה מרודי
 דניאל וייס באירוע פורים של חברת הסייבר WIZ / צילום: נועה מרודי

3 אמנות

עיריית ראשון לציון תהפוך מבנה שמיועד להריסה בשכונת רמת אליהו למתחם תערוכת פופ-אפ תחת השם "מגרש ביתי". 20 אמנים ישראלים ייצרו יחד עם תושבי השכונה מיצבים, ציורי קיר וגרפיטי, פסלים גדולי-ממדים ועבודות אינטראקטיביות שישתרעו על פני 15 חדרים וחצרות חיצוניות.

הכניסה לקהל הרחב חופשית בתאריכים 19-29 במרץ. הפרויקט מתקיים באוצרות ובהובלת הסדנא לאמנות רמת אליהו.

הכנת תערוכת הפופ-אפ ''מגרש ביתי'' / צילום: שי עיד אלוני
 הכנת תערוכת הפופ-אפ ''מגרש ביתי'' / צילום: שי עיד אלוני

4 קולינריה

השף אביב משה ("מארי", "פלייסר" ולשעבר "מסה") ישמש כיועץ הקולינרי של מלון גליליון ושל מלון כפר גלעדי, הממוקמים בגליל העליון. משה יוביל את המערך הקולינרי בשיתוף עם השפים הקיימים - תומר חקנזר בגליליון ואילן אסרף בכפר גלעדי. התפריט ישלב בין המטבח הגלילי המסורתי למטבח המודרני.

השפים תומר חקנזר, אביב משה ואילן אסרף / צילום: דדון ורמי ורד
 השפים תומר חקנזר, אביב משה ואילן אסרף / צילום: דדון ורמי ורד

5 מינוי חדש

חילופים בצמרת דוראל אנרגיה: יוני חנציס, 35, ששימש עד כה כמשנה למנכ"ל ומנהל מחלקת הפיתוח העסקי, יכהן כמנכ"ל קבוצת האנרגיות המתחדשות. הוא יחליף בתפקיד את יקי נוימן, שעובר לשמש כסגן יו"ר הדירקטוריון. חנציס, שהצטרף לדוראל לפני שש שנים, אמור להיכנס לתפקיד במאי הקרוב.

יוני חנציס / צילום: מיכה לובטון
 יוני חנציס / צילום: מיכה לובטון

מספר היום

24%
שיעור ההחזקות ברשת 13 שיישאר בידי לן בלווטניק ו-וורנר ברדרס דיסקברי במשותף