תושבי שטח 9 בגבעתיים מתנגדים להקמת מגדלי מגורים במרכז הספורט

מאיימים: "בניית מגדל דירות על הקאנטרי של גבעתיים תגרור תביעות רבות בגין ירידת ערך"

למעלה ממאה דיירים שדירותיהם גובלות בשטח הקאנטרי של גבעתיים (באזור המכונה "שטח 9"), מתנגדים לתוכניתן של חברת נוה שוסטר ושל הוועדה המקומית גבעתיים להקים על שטח הקאנטרי של גבעתיים מגדל מגורים של 30 קומות, או שני מגדלים של 20 קומות, תוכנית אשר הופקדה לאחרונה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

לטענת המתנגדים, התוכנית מגדילה את הצפיפות באזור, שהינה ממילא מהגבוהות בארץ, עוד לפני השינויים המבוקשים, וגורעת שימושים לרווחת הציבור החסרים בתחומי העיר גבעתיים, ומשרתת בכך אינטרסים פרטיים של היזם על חשבון האינטרס הציבורי.

המתנגדים טוענים, כי התוכנית המוצעת פוגעת במאות יחידות דיור המקיפות את שטח הקאנטרי ומאיימים בתביעות של סכומי עתק בגין ירידת ערך, באם תאושר התוכנית. כמו כן הם טוענים, כי התוכנית אינה כוללת "סעיף שיפוי" כמקובל בתוכניות דומות, סעיף המחייב את היזם הפרטי לשפות את הוועדה המקומית במקרה של תביעות לירידת ערך מקרקעין גובלים, לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה.

עם המתנגדים, המיוצגים על-ידי עורכי הדין עמית כהן ואלי וולצקי, נמנים משה ליאון, יו"ר דירקטוריון הרכבת, ולשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, עורך הדין ד"ר אבי אלתר, רו"ח אבי הלר, המוסיקולוג פרופ' יצחק סדאי, נשיא לשכת ארגוני העצמאים, זאב וינר, אורי גלילי, מנכ"ל הבנק לפיתוח התעשייה, נסים אלג'ם, סמנכ"ל בבנק דיסקונט.

עוה"ד וולצקי וכהן טענו בהתנגדותם, כי שינוי ייעוד ממרכז ספורט למגורים, בשטח שבבעלות מינהל מקרקעי ישראל, ואשר הוחכר לחברת נוה שוסטר לצורך הקמת קאנטרי, מחייב הוצאת השטח למכרז פומבי. הם נסמכים בכך על בג"ץ הקשת המזרחית בעניין קרקעות הקיבוצים.

המתנגדים טוענים גם, כי התוכנית המופקדת מחמירה את בעיות התחבורה והחניה, המכבידות על האזור כבר היום, בטרם אוכלסו כל יחידות הדיור הוקמו בשנים האחרונות במתחם. על-פי חוות דעתו של אינג' אפרים וינהבר, יועץ תחבורה, תגרום התוכנית המוצעת בעיות תנועה וחנייה.

הדיירים החליטו להמשיך ולפעול במישור הציבורי, במטרה לשכנע את הוועדה המקומית ואת ראש העיר גבעתיים, אפי שטנצלר, לסגת בה מתמיכתה בתוכנית, ולמנוע את הפגיעה באינטרס הציבורי. בשבועות האחרונים הביאה המחאה הציבורית של תושבי האזור לסילוקה של האנטנה הסלולרית של סלקום מדרך רבין בגבעתיים, בתמיכתו הנמרצת של שטנצלר. התושבים מקווים, כי גם הפעם יעמוד ראש העיר לצידם, וכי גם הפעם תביא המחאה הציבורית לביטולה של התוכנית.