ביהמ"ש המחוזי בירושלים אישר 16 הזוכים במכרז לשירותי תכנון

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה עתירה שביקשה להצהיר, כי הליכי המכרז של מינהל מקרקעי ישראל למתן שירותי תכנון, נגועים בפגמים. בכך אישר בית המשפט את 16 הזוכים במכרז.

בתחילת השנה הגישה חברת אמי מתום - מהנדסים ויועצים עתירה כנגד המינהל בבקשה להכריז עליה כעל אחת הזוכות במכרז. לחילופין, ביקשה להצהיר, כי הליכי המכרז נגועים בפגמים מהותיים, שעניינם אי-פרסום משקולות אמות המידה. אם ייקבע שלא נפל פגם במכרז או בבחירת הזוכים, ביקשה העותרת להעניק לה פיצויים בשל הנזק שנגרם לה בעקבות אי-פרסום המשקולות של אמות המידה.

בדיון מוקדם שנערך במאי ויתרה העותרת על פסילת המכרז ובכך למעשה ויתרה על טענתה בעניין אי-פרסום המשקולות של אמות המידה.

השופט דוד חשין החליט לדחות את העתירה לאחר שבחן את דרך הניקוד של ועדת המכרזים. לדבריו, אמנם לא נעשה תרגום טכני של הערכה מילולית לגבי נושאים מסוימים למספרים. עם זאת, עיון בהערכות הכלכלנים והשוואתו לדירוגם מעלה, כי לא ניתן לתרגם את ההערכה המילולית "באופן מכני".

עם זאת, מציין השופט, כי העותרת קיבלה עליה כנקודת מוצא את הערכותיו המילוליות של המינהל. לדבריו, גם אילו קיבלה בתחום מסוים ניקוד גבוה יותר בשתי נקודות, לא היה הדבר מסייע לה לעבור את הזוכה האחרונה במכרז.

ביחס לטענה שיש לפצותה על הנזקים, אמר השופט, כי מאחר שאין בפניו נתונים על היקפו הכספי של המכרז, תוכל העותרת להגיש תביעה מינהלית. (עת"מ 373/05).