חיפה: הופקדה בתנאים תוכנית ל-346 יח"ד בשטח מחנה "זאב" בסטלה מאריס - היזמים נדרשים לספק שיפוי וניקוי הקרע

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפה דנה בישיבתה האחרונה בתוכנית בינוי בשטח המחנה הצבאי "זאב" שבאזור סטלה מאריס, והמליצה להפקיד את התוכנית, בתנאים, בוועדה המחוזית.

במקום שכן עד לפני זמן לא רב בסיס נ"מ של חיל האוויר, ואת התוכנית יזם מינהל מקרקעי ישראל. התוכנית, אותה מתכנן עבור המנהל האדריכל עוזי גורדון, כוללת שטח של 54 דונם, כמחצית ממנו מיועדת לבנייה למגורים והמחצית השנייה לדרכים, שטחים ציבוריים פתוחים, ואתר למבנה ציבור, שייבנה על שטח של 8.5 דונם.

שכונת המגורים המתוכננת תכיל 346 יחידות דיור, עם חזית לרחוב טשרניחובסקי. השכונה תכלות כמה טיפוסי מבנים, שגובהם ינוע בין 2-11 קומות. במקביל לרחוב טשרניחובסקי אמור להיסלל כביש פנימי.

סך כל שטח הבנייה המוצע בשכונה - 45,660 מ"ר, בצפיפות של 14 יחידות מגורים לדונם, בשטחים המיועדים לבנייה למגורים. גובה הבניינים הציבוריים לא יעלה על ארבע קומות או 14 מטר.

מהחומר שהועבר לדיון הוועדה המקומית עולה, שמינהל מקרקעי ישראל לא העביר עדיין כתבי שיפוי בגין תביעות פיצויים עתידיות שעלולות להיות מוגשות בגלל התוכנית. על-פי המלצת משרד מהנדס העיר, לא תופקד התוכנית בטרם יעביר המינהל את כתבי השיפוי.

עוד המליצה הוועדה להתנות את ההפקדה בכך, שהאתר המיועד למבנה ציבור יחולק לשני אתרים, ואחד מהם, על שטח של ארבעה דונם, ייועד להקמת תחנה לכיבוי אש.

הוועדה המקומית דרשה עוד להבהיר, כי פיתוח השטחים הציבוריים, סלילת הכבישים הציבוריים והדרכים, צומת הכניסה לשכונה המתוכננת - אלה יעשו על חשבון ממ"י, או מי שיבוא במקומו.

תנאי נוסף שהועמד קובע, כי שטח המחנה יפונה וינוקה על חשבון היזמים, כתנאי למתן היתר בנייה למגורים. עוד המליצה הוועדה לממ"י לפנות לצה"ל לקבלת מידע על השימושים שנעשו על-ידי הצבא בשטח, על מנת לוודא שהקרקע במקום אינה מזוהמת בדלקים או בחומרים מסוכנים אחרים.

התוכנית נמצאת בקרבת מקום לשטח שבבעלות המנזר הכרמליטי, עליו מתוכנן לקום פרויקט תיירות ומגורים, שיכלול כ-500 יחידות דיור, 100 יחידות נופש, 100 יחידות דיור מוגן ו-100 חדרי מלון, משולבים בגנים, טיילת ואמפיתיאטרון.