10 חודשי מאסר לבודק בוועדה לתכנון ובנייה שהודה בקבלת שוחד מקבלנים

מיליטאנו עבד כבודק תוכניות בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז המרכז וכמזכיר ועדת המשנה להתנגדויות; הוא הודה שהציע לקבלנים לזרז הליכים תמורת עשרות אלפי שקלים

בית משפט השלום בפתח-תקווה גזר עשרה חודשי מאסר בפועל על שלומי מיליטאנו ממודיעין, שהורשע על-פי הודאתו בלקיחת שוחד משני קבלנים.

מיליטאנו עבד כבודק תוכניות בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז המרכז וכמזכיר ועדת המשנה להתנגדויות. הוא הודה שהציע לקבלנים לזרז הליכים תמורת עשרות אלפי שקלים.

בכתב האישום שהגישה נגדו עו"ד הילה ברקל מפרקליטות מחוז המרכז נטען, כי במסגרת עבודתו, עמד מיליטאנו בקשר עם גורמי התכנון במחוז המרכז, לרבות יזמים, מגישי תוכניות, ועדות מקומיות וכו'. התפקידים שמילא היו בעלי רגישות גבוהה, זאת נוכח האפשרות שהחלטות לגבי התוכניות או ההתנגדויות לתוכנית, עשויה להשפיע באופן ניכר על עתידם של פרויקטים בתחום הבנייה.

במקרה הראשון, הוא הציע לקבלן שחרג מההיתר בחזית בניין, ב-180 מ"ר לצרכי מסחר "לטפל" בבקשה שהגיש להכשיר את החריגה. הוא הסביר לקבלן, שהוא יושב גם בוועדה המחוזית וגם בוועדת הערר, וכי ביכולתו לטפל באישור הבקשה תמורת 10,000 במזומן, ועוד 15 אלף שקל, שיימסרו לו לאחר האישור הסופי של הבקשה. הקבלן סירב להצעה והתלונן במשטרה.

במקרה השני, הציע מיליטאנו שוחד למנכ"ל מישורים, חברה יזמית בתחום הנדל"ן, שביקש ממנו לזרז הליכי הפשרת קרקע חקלאית לבנייה, שרכשה החברה באבן יהודה ב-1990. הוא הסביר למנכ"ל, כי "ישנן בעיות רבות וכי זימון הגורמים השונים לוועדה אורך זמן רב, מאחר שמדובר בעניין מורכב מאוד", והציע לו על פתק לשלם 30 אלף שקל כדי לסדר את העניינים. המנכ"ל השכיר התייעץ עם הממונים שהשיבו בשלילה להצעה.

הסניגורית, עו"ד חנה ברוכי, ביקשה לגזור עליו עונש מאסר שירוצה בעבודות שירות, כפי שהמליץ שירות המבחן.

השופטת נירה דסקין ציינה בגזר הדין, כי "מדובר במעשים שנעשו תוך ניצול מעמדו ותפקידו הציבורי של הנאשם, במגמה להתעשר שלא כדין על חשבון אזרחים הנזקקים לשרותי הרשות - שירותים המגיעים להם בזכות וללא תשלומי שלמונים".

"מדובר בייזום קשר עם בעלי מאה , קבלנים גדולים, אשר להם אינטרסים כלכליים לקדם ענייניהם בוועדה. לא זו בלבד שהנאשם הוא זה שיוצר את הקשר, אלא הוא עושה זאת בתחבולות ובתחכום המעידים על תכנון מוקדם לפרטי פרטים ושוללים מסקנה, כי המדובר בדחף רגעי".

לבסוף, גזרה על מיליטאנו, עשרה חודשי מאסר בפועל, שנה מאסר על-תנאי וקנס בסך 20 אלף שקל.

(ת.פ 1257/04).