פלאטו-שרון ישקיע 12 מיליון דולר בבניית קניון בדליית אל-כרמל

רכש את הקרקע ממקומיים בעיסקה לפי 35%, ויבקש דמי שכירות של 35 דולר למ"ר

איש העסקים שמואל פלאטו-שרון הודיע על פרויקט בו ישקיע 12 מיליון דולר בבניית הקניון הראשון של העיר הדרוזית דליית אל-כרמל. הקניון, בן 11 אלף מ"ר, בשתי קומות, ייבנה ברחוב הראשי של העיר. פלאטו-שרון רכש לפני כחודש את הקרקע, 10 דונם, מקבוצה של 8 משפחות מקומיות, בעיסקה לפי 35%.

פלאטו-שרון אמר ל"גלובס", כי חלק מההשקעה תבוא מהון עצמי, וחלקה האחר מליווי פיננסי של בנק ומהשקעות של כמה שותפים זוטרים. הוא מעריך שהבנייה תתחיל בעוד כחצי שנה, עם השלמת התוכניות וקבלת האישור הסופי לתב"ע. פלאטו-שרון אומר, כי ראש העירייה המאוחדת דליית אל-כרמל-עוספיה תומך בתוכנית, מאחר שהיא תקדם את הפעילות הכלכלית ואת התיירות לעיר, ותספק מאות מקומות עבודה. מתחת לקניון ייבנה חניון מקורה בן 350 מקומות חניה.

פלאטו-שרון הוסיף, כי החל במו"מ להשכרת חנויות לרשתות קסטרו, מקדונלד'ס ובורגר ראנץ', וכן למספר בנקים שיפתחו במקום סניפים. כן ינהל מו"מ עם רשתות ארציות אחרות בתחומי האופנה, ההנעלה, הספרים ובתי הקפה. החלו מגעים עם סוחרים מקומיים, בעלי חנויות בשוק הידוע של דליית אל-כרמל, להשכרת שטחים. דמי השכירות יהיו כ-35 דולר למ"ר לחודש, וברוב המקרים עם מסלול חילופי של 7% מהמחזור.

בשלב שני מתכנן פלאטו-שרון לבנות בעתיד מעל לקניון בניין משרדים, שיהיו בו גם בית רופאים (מדיקל סנטר) ומכון כושר. בניית השלב השני תלויה בין היתר במצב שוק המשרדים בעיר.

פלאטו-שרון: "בחדשים האחרונים, לאחר שמצב שוק הנדל"ן החל להשתפר, החלטתי לחזור ולהיכנס לענף המרכזים המסחריים, אחרי שבשנות השבעים בניתי את דיזנגוף סנטר, עם אברהם פילץ המנוח. ערכתי סקר בכמה וכמה ערים, והגעתי למסקנה שיש כדאיות גבוהה בבניית קניון בדליית אל-כרמל. העיר נמצאת במרחק 12 ק"מ מחיפה, הרחוב הראשי מוצף באלפי קונים מקומיים וחיצוניים כל היום, המיזוג עם עוספיה יצר עיר בת 35 אלף תושבים, ויש גם תיירים מחוץ לארץ הנמשכים לאווירה המיוחדת של העיר הדרוזית. מעל לכל, בעיר אין אף מרכז מסחרי גדול".