המחוזית ירושלים אישרה תוכנית ל-154 יח"ד בשכונת בית הכרם

בכפוף לתיקונים, יוקמו 6 בניינים בגובה 7 קומות ובניין בן 13 קומות לאורך רח' הרצל

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה להפקדה, בכפוף לתיקונים, תוכנית של חברת רסקו ל-154 יחידות דיור בשכונת בית הכרם. התוכנית מציעה מתחם מגורים חדש ומסחר בשטח של 12 דונם. לפי התוכנית שהוגשה, יוקמו ששה בנייני מגורים בגובה שבע קומות לאורך רחוב הרצל, ובניין פינתי אחד בגובה 13 קומות בייעוד מעורב של מגורים ומסחר. כמו כן מציעה התוכנית שצ"פ בהיקף של כ-400 מ"ר.

בעבר נדונה התוכנית בוועדה, אך אז התעוררו חילוקי דעות בין רסקו לעירייה בנושא בעלות על השטח. התוכנית הוגשה לוועדה המחוזית עם טבלאות איזון, בהן רשומה מגישת התוכנית כבעלים של החלק העיקרי משטח התוכנית. בעקבות בדיקה התברר כי קיימת תוכנית קודמת על הקרקע, ככל הנראה תוכנית איחוד וחלוקה, שבמסגרתה הוקצתה הקרקע לעיריית ירושלים.

בישיבה שהתקיימה ב-2004 החליטה הוועדה המחוזית לדחות את התוכנית בשל פגמים בטבלת האיזון. בעקבות ההחלטה הוגשה עתירה מינהלית לביהמ"ש על-ידי החברה, שביקשה לחייב את הוועדה להפקיד את התוכנית. במקביל החלו מגעים בין העירייה לחברה, ובדיון שהתקיים בוועדה לאחרונה הודיעו נציגי הצדדים כי הגיעו לפשרה בנושא הקנייני, אם כי זו טרם הועלתה על הכתב.

הוועדה החליטה להפקיד את התוכנית בכפוף לכך שנספח הבינוי יתוקן. בין היתר דרשה הוועדה ליצור כיכר עירונית באחד ממגרשי התוכנית עם דופן מסחרית לכיוון ציר הרצל, וכיכר במפלס הרחוב. היקף השטחים למסחר יוגבל לכ-500 מ"ר. נוסף לכך, סברה הוועדה כי מיקום הבניין הגבוה לפי התוכנית המקורית אינו נכון, וקבעה כי יש למקמו בחלקה המזרחי של התוכנית, תוך יצירת דירוג לכיוון כיכר קיימת בצומת הרחובות הרצל והחלוץ.

אורית בר-גיל

הר אדר: למי שצפוף לו במבשרת - 6 חדרים ב-345 אלף דולר

שיתוף פעולה אסטרטגי בין החברות משה"ב וראובן אלה בבניית פרויקט נופי אדר בהר אדר. שתי החברות מקימות בימים אלו 74 קוטג'ים דו-משפחתיים ברובע ב' ביישוב. התכנון האדריכלי של הפרויקט, המאופיין בחללים פתוחים גדולים, גבוהים ומוארים, תוכנן ע"י 2 משרדי אדריכלים - יעקובוביץ ושות' ומירב חרמץ.

הישוב הר אדר מונה כיום כ-2,000 תושבים ונחשב ליישוב מבוסס, הממוקם ממערב לירושלים בסמוך ליישובים שורש, בית זית, מעלה החמישה ומבשרת ציון.

לדברי ראובן אלה, "מבדיקה שערכנו עולה, כי הרכישה בהר אדר הינה השקעה אטרקטיבית בעלת תועלת לטווח קצר של 3 עד 5 שנים. מדובר בהשקעת נדל"ן עם תשואה גבוהה. מבשרת ציון הפכה לעיר צפופה ועמוסה, וקיימת נהירה ליישוב הלוויין, כך שהר אדר במיקומו הייחודי מסתמן כפרבר איכותי של מבשרת. הר אדר נמצא כ-5 דקות ממבשרת ו-10 דקות מירושלים".

היזמים מוכרים וילה של 5 חדרים בפרויקט ב-325 אלף דולר ומעלה; וילה של 6 חדרים ב-345 אלף דולר ומעלה, ווילה של 7 חדרים ב-375 אלף דולר ומעלה.