רמת השרון: המקומית הפקידה שתי תוכניות ל-378 קוטג'ים במערב העיר

108 קוטג'ים ייבנו ברח' קהילת וילנה, 140 ברח' ז'בוטינסקי ו-130 ברח' יבנה

הוועדה המקומית רמת השרון אישרה בשבוע שעבר להפקדה שתי תוכניות לבניית 378 קוטג'ים במערב רמת השרון, כחלק ממדיניות העירייה לשמור על אופי הבנייה באזור, המתמקד בבנייה נמוכה.

ברחוב קהילת וילנה ייבנו 108 קוטג'ים במתחם המשתרע על 40 דונם, ממנו יישארו לאחר הפקעה לצרכי ציבור 27 דונם. ברחוב ז'בוטינסקי ייבנו 140 קוטג'ים על מתחם של 77 דונם, המשמש כיום כמשתלה פרטית. משטח זה יופקעו 32 דונם לצרכי ציבור.

בנוסף אישרה הוועדה בניית עוד 130 יח"ד צמודות קרקע ברחוב יבנה הגובל בהרצליה, וכן בנייה רוויה הכוללת 14 בניינים בני 14 דירות כל אחד. החלטה זו התקבלה כפשרה בין דרישת התושבים באזור, שגובתה בתמיכת ראש העירייה ויו"ר הוועדה, איציק רוכברגר, לבנייה צמודת קרקע, לבין דרישת היזם לבנייה רוויה.

לדברי רוכברגר, כדי לשמור על המרקם הקיים ואופי הבנייה של היישוב יסכים לבנייה רוויה אך ורק בשולי היישוב, כמו באזור פי גלילות ובחלקי היישוב המשיקים לבנייה גבוהה ביישובים הגובלים ברמת השרון - הרצליה ות"א.

העברת התוכניות להפקדה מסיימת פרשיה של ניסיון לשנות את אופי הבנייה במערב רמת השרון. הפרשה התפוצצה כאשר לפני מספר חודשים הופתע רוכברגר לגלות מסמך עליו חתם מהנדס העירייה הקודם (שבינתיים פוטר), אבנר גולן, עם יזמים של שטח פרטי ברחוב ז'בוטינסקי, ובו התחייבות עקרונית לאפשר בנייה לגובה של 6-7 קומות באזור בו קיימת בנייה נמוכה עם בתים צמודי קרקע.

לאחר שהופתע מטענות היזמים, ערך רוכברגר בדיקה מקיפה שממנה עלה, כי לא ידוע לאיש דבר על התוכנית או כי קיימות תוכניות לבנייה רוויה. רוכברגר האשים את גולן בחריגה מסמכות, פעילות בניגוד לתב"ע ובניגוד למדיניות הבנייה הנמוכה שלו.