למרות ההתנגדויות: המחוזית חיפה תפקיד תוכנית לשכונות מורדות לינקולן ותל אהרון

התוכניות כוללות שטח של 875 דונם, בין הרחובות הרופא ולינקולן לדרך פרויד, והן מציעות בניית 3,150 יחידות דיור

ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפה המליצה בפני הוועדה המחוזית חיפה להפקיד את התוכניות לבניית שכונות המגורים מורדות לינקולן ותל אהרון, בצידו המערבי של הכרמל. שתי התוכניות, לבניית שתי השכונות, הוגשו לוועדה בנפרד, אולם על פי ההחלטה התנתה הוועדה המקומית את המלצתה בפני הוועדה המחוזית באיחוד שתי התוכניות.

התוכניות כוללות שטח של 875 דונם, בין הרחובות הרופא ולינקולן לדרך פרויד, והן מציעות בניית 3,150 יחידות דיור. בשטח שבין רחובות הרופא ולינקולן מומלצת בנייה מודרגת של עד תשע קומות, בצפיפות מוצעת של 13 יחידות דיור לדונם, ובחטיבת הקרקע שמתחת לדרך פרויד מוצעת בנייה של עד 15 קומות, בצפיפות מוצעת של 18 יח"ד לדונם.

השטח מוחזק בבעלויות שונות. בין בעלי הקרקע: מינהל מקרקעי ישראל, עיריית חיפה, שיכון עובדים, וגורמים פרטיים, ביניהם האחים עופר.

בעקבות התנגדות התושבים ברחובות הרופא ולינקולן, בוטל החיבור שתוכנן בין השוכנות המוצעות לבין רחוב הרופא, והשכונות יחוברו לכביש פרויד בלבד, באמצעות שני מחלפים. התוכנית כוללת גם תוואי חיבור עתידי לשכונת כרמליה. תושבי האזור, הפועלים נגד התוכניות, הביעו זעם על החלטת העירייה. ראשי ועד התושבים אף טענו, כי הדיון נערך מבלי ליידע את התושבים, וכי הליך שיתוף הציבור בתוכניות, שהובטח על ידי העירייה, לא נערך כראוי.