טענה לניגוד עניינים בדיון בהתנגדויות לתוכנית מתאר מקומית בבית שמש

איש העסקים אריה גולובנצ'יץ עתר לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים נגד הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, הוועדה המקומית לתכנון בבית שמש וראש עיריית בית שמש, דניאל וקנין, שהוא גם יו"ר הוועדה המקומית. גולובנצ'יץ טוען, באמצעות עו"ד גד ויסקינד, כי נפל פגם מהותי באופן ניהול הליך הדיון בהתנגדויות שהוגשו לוועדה המחוזית ביחס לתוכנית מתאר מקומית בבית שמש, ובכלל זה התנגדויות שהוגשו על-ידי העירייה. התוכנית עליה מדובר משנה ייעוד שטח, מגדילה שטחי בנייה עיקריים ומגדילה את מספר יחידות הדיור שניתן לבנות ל-386.

לפי העתירה, הפגם שנפל בהליך ההתנגדויות בוועדה המחוזית הוא השתתפותו הפעילה בדיונים של דניאל וקנין, למרות שהוא משמש גם כראש העיר והוועדה המקומית. לטענת גולובנצ'יץ, יש בכך ניגוד עניינים מוסדי. לפי העתירה, גולובנצ'יץ הוא בעלים רשום בחלקות הנמצאות בסמוך לחלקות שעליהן חלה התוכנית.

לטענת גולובנצ'יץ הוא פנה בעניין ליועץ המשפטי של הוועדה המחוזית, וזה השיב לו כי הפרשנות המקובלת היא כי איסור ניגוד עניינים לפי חוק התכנון והבנייה חל רק על אותו חלק של הדיון שהוא פנימי וסגור בפני הציבור, להבדיל מהחלק הפומבי. גולובנצ'יץ לא קיבל את הטענה וביקש מביהמ"ש לפסול את הליך ההתנגדויות.

תגובת עיריית בית שמש לעתירה: "העתירה טרם התקבלה בלשכת היועץ המשפטי של עיריית בית שמש. וקנין אינו משתתף באופן גורף בדיוני הוועדה המחוזית כשיש זיקה כלשהי לעניין הקשור בוועדה המקומית בבית שמש".