אושרה תוכנית מתחם הקנטרי בגבעתיים: יוקם מגדל מגורים בן 30 קומות

התוכנית כוללת ביטולו של מגרש מיוחד לבניין העירייה שנקבע בתוכניות קודמות, הרחבת השטח הציבורי הפתוח על שטחו והוראות לפיתוחו של פארק בשטח 30 דונם

ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית תל-אביב, בראשות גילה אורון, אישרה בשבוע שעבר את תוכנית מתחם הקנטרי בגבעתיים (גב/281/ח). שטח התוכנית, הידוע בשם "שטח 9", כולל את המתחם שבין הרחובות בן-גוריון ממזרח, רבין מדרום, קניון גבעתיים ממערב ומגרשי המגורים שלאורך רח' בן-צבי מצפון.

מטרת התוכנית היא שינוי ייעוד של חלק ממרכז ספורט לאזור מגורים ושטח פרטי פתוח, והקמת מבנה בן 30 קומות עם 140 יח"ד בשטח ממוצע של 120 מ"ר לדירה, שיהיה כאמור בחלקו המערבי של שטח הקנטרי הקיים ומצפון לרח' רבין.

התוכנית כוללת ביטולו של מגרש מיוחד לבניין העירייה שנקבע בתוכניות קודמות, הרחבת השטח הציבורי הפתוח על שטחו והוראות לפיתוחו של השצ"פ כפארק על שטח של 30 דונם.

מסמכי התוכנית שהופקדה כללו שתי חלופות בינוי למגרש המגורים: האחת של שני מבנים בני 20 קומות כ"א על שטח כל המגרש, וחלופה שנייה של בניין אחד בן 30 קומות עם שטח פרטי פתוח, הכולל זיקת הנאה למעבר לציבור בהיקף של 1,650 מ"ר. לאחר שמיעת ההתנגדויות החליטה הוועדה כאמור לאשר את החלופה השנייה.

התוכנית כוללת בנוסף שני מגרשים למבני ציבור: האחד בין רח' בן-גוריון ממזרח ושטח הקנטרי ממערב, עם זכויות בנייה של 1,500 מ"ר במבנה בן 3 קומות, והשני ממזרח לקניון ומצפון לרח' רבין, עם זכויות בנייה של 12,000 מ"ר במבנה בן 5 קומות.