המחוזית מרכז הפקידה את תוכנית המתאר לאזור התעסוקה בקלנסוואה

התוכנית מציעה 200 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר על מתחם בשטח 420 דונם

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במשרד הפנים - מחוז מרכז, בראשות ד"ר שוקי אמרני, הפקידה תוכנית מתאר לאזור התעסוקה של קלנסוואה.

אזור התעסוקה יוקם במזרח העיר קלנסוואה, וזאת בהתאם לתוכנית המתאר המחוזית, לתוכנית המתאר המקומית המתגבשת וברוח תמ"א 35, שאושרה לא מכבר.

שטח התוכנית 420 דונם, והיא מציעה 200 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר. התוכנית תפותח בשלבים, בהתאם לפתרונות התחבורתיים שיבוצעו באזור.

התוכנית תהווה את אחד ממוקדי התעסוקה המרכזיים לתושבי קלנסוואה והסביבה, והיא כוללת אפשרות למגוון תעסוקות ובכלל זה הן תעשייה מסורתית והן מסחר. הוראות התוכנית יאפשרו ריכוז מבוקר ומוסדר של התעסוקות המתפתחות בעיר ובסביבתה.

קלנסווה ממוקמת צפונית מערבית לטייבה, בסמוך לקו הירוק וממול טול כארם. אחד מיתרונותיו של אזור התעשייה הוא מיקומו בקרבת כביש מספר 444, ולאורך דרך מקומית המובילה לכיוון נתניה והשרון.

היישובים הערביים סובלים זה שנים ממחסור חריף באזורי תעסוקה. בעשור האחרון נסגרו בתי עסק רבים בערים הערביות, בהם מתפרות מקומיות שנאלצו לסגור שעריהן לאור התחרות ממזרח אסיה ומירדן. מקום תעשייה מסורתית זו לא התמלא ע"י תעשייה מתקדמת, והתוצאה היא אבטלה קשה במגזר.