ביהמ"ש מותח ביקורת על עיריית ב"ב: חברה לגוף פרטי להכשרת שימוש לא-חוקי במבנה

למרות חריגות בנייה, העירייה ניסתה לשנות את ייעוד המבנה כך שיוכל לפעול כאולם שמחות

"העירייה 'שילבה ידיים' עם גורם פרטי לשם הכשרת השימוש הבלתי חוקי שנעשה במבנה ובכלל זה גם הכשרת חריגות הבנייה הכרוכות בו". כך נאמר בפסק דין של השופט ד"ר עודד מודריק, בנוגע להתנהלותה של עיריית ב"ב בשכונת קרית יואל.

העירייה וחברת שיכון קרית יואל יזמו שינוי לתוכנית מתאר בשכונת קריית יואל. בתחום התוכנית קיים מבנה המשמש שנים רבות כאולם שמחות. המבנה מגלם חריגות בנייה שונות ועצם השימוש באולם שמחות לא אושר בתוכנית המתאר.

התוכנית שיזמה העירייה נועדה לשנות את ייעוד המקרקעין ממגרש מיוחד למגרש מיוחד בשילוב מבנה חינוך ואולם שמחות.

משה הלפרט, בעל זכויות במקרקעין הגובלים בתחום התוכנית, התנגד לשינוי בתוכנית. הוועדה המחוזית דחתה את רוב טענותיו, ואף נדחתה בקשתו להגיש ערר למועצה הארצית לתכנון ולבנייה.

מודריק קבע בהתייחסו לבא כוח העירייה לפיה "העירייה 'שילבה ידיים' עם גורם פרטי למטרה פשוטה וברורה להתרת השימוש הבלתי חוקי שנעשה במבנה ובכלל זה גם הכשרת חריגות הבנייה הכרוכות בו".

מודריק ציין, כי נשאלת שאלה של נאותות התכנון הנקודתי לשם הכשרת בנייה בלתי חוקית, ושימושים חורגים שנקבעו כעובדה בידי גורם פרטי. מודריק השתכנע, כי צריך להניח סוגיה זו לפיתחה של ועדת הערר של המועצה הארצית ועל כן הורה ליו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה להרשות להלפרט להגיש ערר למועצה הארצית. (עת"מ 2013/04).