אושרה תוכנית ל-120 יחידות דיור בהר נוף בירושלים

למרות התנגדויות רבות מצד תושבים וגופים ירוקים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה בתנאים תוכנית לכ-120 יחידות דיור בהר נוף, ירושלים, למרות התנגדויות רבות מצד תושבים וגופים ירוקים ואחרים, ביניהם אדם טבע ודין, קק"ל והחברה להגנת הטבע.

שטח התוכנית, בשיפולים המערביים של שכונת הר נוף בסמוך ליער ירושלים, היה מיועד למוסד. בעבר קודמה במקום תוכנית לבית אבות, אך היא הוקפאה. כעת מבקש יזם פרטי לשנות את הייעוד ולהקים שלושה מבנים, כולל חניה תת קרקעית.

בדיון שנערך בוועדה המחוזית במאי 2005 הוחלט לקבל את השינוי למגורים תוך שמירה על מספר עקרונות, בהם שמירה על רציפות טיילת הר נוף המתוכננת במקום. עוד הוחלט להפקיד את התוכנית בתנאי ששלושת המבנים ייבנו במדורג - כך שבכל חתך יהיו שמונה קומות, בנוסף לקומת ביניים.

המתנגדים העלו בוועדה המקומית טיעונים רבים נגד התוכנית. חבר הוועדה יוסף (פפה) אללו טוען, כי אין צורך בבניינים המסיביים, שיפגעו באיכות חיי התושבים ויסתירו את הנוף. לדבריו, התוכנית תפגע קשות בתוכנית להקמת הטיילת באזור. בהתנגדויות שהוגשו לוועדה נטען עוד, כי הבניינים יסתירו את הנוף, יפגעו במאזן השטחים הפתוחים בשכונה, ויחרגו מאופי הבינוי לאורך גבול השכונה עם היער.

מהנדס העיר ירושלים קיבל את ההתנגדויות בחלקן. נקבע, בין היתר, כי יש למזער את הפגיעה העתידית בנוף ולהפקיד את התוכנית בבינוי מדורג. הוחלט לבטל פרגולות על הגג, אך אושרה ליזם בנייה עד לגובה של תשע קומות. עוד נקבע, כי יש לשמור על עקרונות בינוי סבירים למיקומו הרגיש של הפרויקט, שמירה על הטיילת המתוכננת וערכי נוף ייחודיים. מהנדס העיר קבע, כי יש להפריש לצרכי ציבור שטח בנוי של 400 מ"ר בקומה נגישה לכלל הציבור, וכי לא תתאפשר סטייה ניכרת ממספר הקומות וממספר יחידות הדיור.