נשיא הקבלנים: לקצר הבירוקרטיה בוועדות

"נבנה מחדש דירות שיעמדו בתקן רעידות האדמה"

"על מינהל מקרקעי ישראל לשווק קרקע בלתי מתוכננת ולקצר את הבירוקרטיה בוועדות התכנון". כך אמר היום (ד') נשיא התאחדות הקבלנים אהרון כהן, בוועידת הנדל"ן בת"א.

לדברי כהן, "המעורבות של הממשלה בשוק העבודה ומדיניות שיווק הקרקעות של מינהל מקרקעי ישראל מפריעים לכלכלת שוק חופשי. בשל כך על הממשלה להתערב בנעשה במשק הבנייה, והתערבות זו ראוי שתעשה עם כינונה של ממשלה חדשה במדינת ישראל".

כהן הוסיף, "אנחנו עם של יזמים וכאשר יזם רואה קרקע הוא מייד מבחין באפשרויות הגלומות בניצול נכון שלה. לצערי היזמים בישראל התייאשו בשנים האחרונות והם מעדיפים להפנות את ההון שלהם ואת היוזמה שלהם למדינות אחרות".

לדבריו, "האשם טמון גם בירידה בביקושים, אך משיחות עם יזמים וקבלנים ישראלים בחו"ל, אני למד שבמדינות מזרח אירופה, לדוגמא, כל התהליך של ייזום, תכנון, בנייה ומכירת הדירות הוא הרבה יותר מהיר ונוח מאשר בישראל".

כהן הוסיף, "על מינהל מקרקעי ישראל לשווק קרקעות באופן מסיבי גם אם הן אינן מתוכננות, ולהעביר את תהליכי התכנון לאחריותם של היזמים". שיווק מסיבי של קרקע הוא חיוני והוא חסם לעליית מחירי הדירות, אמר.

בתחזית לענף הבנייה אמר כהן, כי "בישראל קיימות מאות אלפי דירות, אשר אינן עומדות בתקנים הקיימים היום ובפרט לא בתקן רעידות אדמה. תחום הפעולות העתידי של הענף הוא הריסה ובנייה מחדש של אותן דירות תוך שדרוג רמות הפיתוח הסביבתי, דרכי הגישה, חניה ובניית הדירה ברמה גבוהה יותר ובעמידה בתקנים".