המחוזית הפקידה תוכנית פינוי-בינוי בר"ג: 230 דירות ייבנו, 69 ייהרסו

כן אושרה הקמת מגדל מגורים בגובה 36 קומות בתל בנימין בר"ג, ובו 117 יח"ד

הוועדה המחוזית ת"א, בראשות גילה אורון, החליטה להפקיד תוכנית לפינוי-בינוי ברמת-גן, הכוללת פינוי של ארבעה בנייני מגורים הכוללים 69 יח"ד, ושתי חנויות בשד' ירושלים וברח' גולומב (תוכנית רג/1302).

התוכנית נערכה ע"י האדריכלים לאה שפרבר, איל בלייוייס ויצחק וייס, ויוזמת התוכנית היא הוועדה המקומית ר"ג. הפרויקט גובל בשכונה חדשה של העיר בני ברק, ובמרחק של 150 מ' משכונת מרום נווה ברמת-גן.

הפרויקט נועד כאמור לפנות מבנים ישנים ולפתור בעיות ניקוז באזור, הגורמות לנזקי הצפות בבניינים ולהידרדרות מצבם. במקום ארבעת בנייני המגורים המתפנים ייבנו שני מגדלי מגורים בני 25-30 קומות, הכוללים בסה"כ 230 יח"ד בשטח עיקרי של 25,300 מ"ר (110 מ"ר ליח"ד), עם חניה תת-קרקעית - בשני מגרשים ברח' גולומב.

התוכנית קובעת בנוסף שטחים למבני ציבור בהיקף של 11,700 מ"ר, הכוללים הקמת אולם ספורט חדש במקום הקיים בבית הספר, בשטח של 1,000 מ"ר מעל כיכר פתוחה בשדרות ירושלים.

עוד החליטה הוועדה המחוזית להפקיד תוכנית להקמת מגדל מגורים בן 36 קומות בשכונת תל בנימין ברמת-גן. התוכנית נערכה ע"י משרד ברעלי-לויצקי-כסיף אדר', ויזמיה הם חברת רמת בנימין ואפרת ח. השקעות.

המגדל יכלול 117 יח"ד, וימוקם מדרום לרח' ביאליק וממערב לרח' אלונים. הוא יכלול פיתוח של גינה ציבורית בתחומי שטח פרטי פתוח ושצ"פ בשטח כולל של 1,600 מ"ר.

התוכנית קובעת בסה"כ זכויות הבנייה של 14,700 מ"ר, ושטח עיקרי ממוצע לדירה של 125 מ"ר, עם 3 דירות בקומה.

בהחלטתה הנחתה הוועדה המחוזית את הוועדה המקומית רמת-גן להכין מסמך מדיניות לפיזור הבנייה לגובה למגורים ברחבי העיר. הוועדה המקומית הודיעה על כוונתה להכין תוכנית לשימור המרקם והאופי של שכונת תל בנימין.