אפשרות לבניית מאות יח"ד ביואב בעקבות אישור תוכנית המתאר

"אישור תוכנית המתאר למועצה האזורית יואב על-ידי הוועדה המחוזית דרום מהווה בסיס לקליטת אלפי משפחות חדשות ביישובי המועצה, ויאפשר מתן עדיפות לתכנון ובנייה של מאות יח"ד עם הרחבת מפעל אינטל בקרית גת". כך מסר ראש המועצה האזורית יואב, רני טריינין, עם קבלת התוקף המשפטי לתוכנית המתאר החדשה של המועצה, שתוכננה על-ידי מתכנן הערים עמירם דרמן והוכנה בשיתוף משרד הפנים, משרד השיכון והמינהל.

"התוכנית החדשה יוצרת תשתית להכנת תוכניות מפורטות לבנייה למגורים, להקמת אזורי תעסוקה, לפיתוח אתרי תיירות ונופש, לסלילת דרכים וכבישים ולשמירה על ערכי טבע, יערות ונחלים", אומר דרמן. עוד הוא אומר, כי התוכנית מביאה בחשבון הנחת תשתיות לאומיות בתחומי המועצה כמו כביש 6, הרחבת מסילת הברזל לדרום הארץ, העברת קווי מתח גבוה ועוד. לדברי טריינין, כבר כיום מתבצעות באזור עבודות תשתיות לאומיות בהיקף של מיליארדי שקלים.

תוכנית המתאר של המועצה האזורית יואב מביאה בחשבון הרחבת היישובים הקיימים - קיבוצים ומושבים - ל-2,000 נפש בכל אחד, כאשר האתגר המיידי הוא בניית מאות צמודי קרקע שיוצעו למשפחות העובדים שייקלטו במפעל אינטל החדש.

עוד אומר טריינין כי למאות יחידות הדיור המוצעות כבר כיום ביישובי המועצה יש ביקוש יתר. לדבריו, אישור התוכנית "מונע חמדנות נדל"נית" והקמת יישובים בעלי אופי עירוני, וכך הוא מבטיח לשמור על האופי הכפרי של מרחב יואב.