יו"ר הוועדה המרחבית לתכנון משגב-כאוכב התפטר מתפקידו

בעקבות סכסוך בין ראש המועצה והממונה על מחוז הצפון במשרד הפנים

יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה משגב, דודו אברהם, הודיע לפני מספר ימים לממונה על מחוז הצפון במשרד הפנים, הרצל גדז', על התפטרותו. אברהם טען במכתב ההתפטרות, כי התנהלות הוועדה המקומית משגב מחייבת שינויים רבים ויסודיים, כדי להתאימה להנחיות חוקי התכנון והבנייה.

עוד טען אברהם במכתבו, כי אינו זוכה לסיוע ותמיכה של הצוות הבכיר של הוועדה ושל מליאת הוועדה. בתגובה טוען ראש המועצה המקומית משגב, ארז קרייזלר, כי אברהם "תקע" תוכניות וגרם לסבל לתושבי משגב.

הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה מאחדת בתוכה שתי ועדות מקומיות: משגב וכאוכב, שפעלו בנפרד עד שנת 96'. התפטרותו של אברהם מהווה פרק נוסף בעימות מתמשך בין קרייזלר לבין גדז'.

הרקע לעימות הוא עתירה שהגישה לפני מספר חודשים המועצה לבג"ץ, בטענה שמינויו של ראפע חג'אג'רה, לשעבר קצין מחוז הצפון במשרד הפנים, לתפקיד יו"ר הוועדה המרחבית משגב-כאוכב, אינו ראוי, נגוע בניגוד עינינים, ומהווה ניסיון של גדז' להשתלט על הוועדה. במקביל פנה אז קרייזלר לשר הפנים דאז, אופיר פינס וביקש ממנו לפעול מיידית לפירוק הוועדה המרחבית.

בינתיים קבע בג"ץ שמינויו של חג'אג'רה אכן לא תקין. גדז' טען אז שמינויו של חג'אג'רה היה מינוי זמני, ואז מונה לתפקיד אברהם.

בתגובה למכתבו של אברהם, שלח קרייזלר מכתב תגובה לאברהם, וכן לשר הפנים, שר המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה. בו הוא שב ומבקש מהגורמים המוסמכים להורות על פירוק הוועדה המרחבית לאלתר.

במכתב תוקף קרייזלר את מה שהוא מכנה "תפקודו הלקוי" של אברהם וטוען כי "בתקופת כהונתו הקצרה, הרבה תוכניות נתקעו, מהלכים שובשו ותושבי משגב סבלו". קרייזלר מציג מצב שבו שימשה הוועדה המרחבית באמצעותו של אברהם, כלי בידיו של הרצל גדז', הממונה על מחוז הצפון במשרד הפנים, לניגוח ולביצוע מדיניות לא ראויה ולא תקינה. קרייזלר מונה שלושה מקרים של פעילות לא תקינה של גדז' אשר הובאו לערכאות: מנויו של חג'ג'ארה, צו ביניים שהוציא בג"ץ כנגד ממונה מחוז הצפון על רקע רצונו לפטר את היועצים המשפטיים של הוועדה, ועצירת הפקדת תוכנית חוסנייה, עליה הורה בית המשפט המחוזי בחיפה.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה, כי הרצל גדז' נותן גיבוי מלא ואמון מלא ביו"ר הוועדה, דוד אברהם, "שנאלץ להתמודד מול לחצים ואיומים לא ראויים... אין בכוונת ממונה המחוז בשלב זה לקבל את התפטרותו של יו"ר הוועדה, מתוך אמון ואחריות לכך שאברהם ימשיך לנהל את הוועדה באופן מקצועי, מסור, אחראי וללא מורא".