בוטלו היתרי בנייה לאנטנות סלולר ברמת אביב

בית המשפט המחוזי בת"א החליט לבטל היתרי בנייה שנתנו על ידי עיריית ת"א לחברות פלאפון ופרטנר להקמת מתקני שידור סלולריים המוצבים על תרנים קרקעיים לגובה של 30 מטר בצומת הרחובות איינשטיין ונמיר בת"א. זאת, בשל חריגה מהוראות תמ"א 36/א' המסדירה את הליכי הקמתם של מתקני השידור הסלולריים והן בשל כך שאישור מקומן של מתקני השידור חורג מהחלטת רשות הרישוי ולא ניתן על ידי רשות מוסמכת. בכך נעתר השופט לעתירה שהוגשה על ידי הדיירים ברחובות הסמוכים למתקני השידור.

עם זאת, קבע השופט כי תוקפה של הצהרת הבטלות של היתרי הבנייה מושעה למשך פרק זמן של 8 חודשים ואת מתקני השידור ואלה יפורקו בחלוף תקופה זו.

הדיירים טענו כי התרי הבנייה מנוגדים להוראות תמ"א 36/א' האוסר את הקמת מתקני השידור באזור הבנייה העירונית וכי הבקשות להיתר לא נחתמו על ידי בעלי הזכויות בקרקע וההחלטה על מתן ההיתרים התבססה על נתונים כוזבים שנמסרו לעירייה. עוד טענו כי הקמת המתקנים מנוגדת להחלטת הממשלה מיולי 2005 שקבעה שאין להקים בתקופת הביניים שנזכרה בהחלטה אנטנות חדשות בגובה החורג מ-3 מטר. העירייה, פלאפון ופרטנר טענו, כי ההחלטה על מתן היתרי הבנייה היא סבירה וחוקית.

השופט עוזי פוגלמן קבע כי מדובר במתקני שידור שבנייתם הותרה באזור בנייה עירונית בניגוד להוראת התוכנית ועל כן דין ההיתרים שנתנו בניגוד להוראת התוכנית להתבטל. העירייה חויבה לשלם לעותרים הוצאות בסך 18 אלף שקל וסכום זה ישולם על ידי פלאפון ופרטנר. (עת"מ 1183/06).