חיים קשים לחברות הסלולריות בירושלים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים נוקטת במדיניות שאינה מאפשרת התקנת אנטנות של חברות סלולריות בקרבת אזורי מגורים ברחבי העיר. לדברי יו"ר הוועדה, יהושע פולק, הוועדה מוכנה להתיר התקנת אנטנות באזורים פתוחים וציבוריים, או במקרים שאין אפשרות אחרת - על מבני ציבור במרכז העיר, אך לא על גגות של בתי מגורים.

באחרונה ניתנה החלטת הוועדה והממונה על רישוי בנייה בעיריית ירושלים בעניין בקשה של חברת סלקום להתקין אנטנה על גג בניין במרכז העיר, ברחוב המלך ג'ורג'. בעלי הנכס, שלא ידעו על הבקשה וגילו בדיעבד כי בלי בקשת אישור מהם הותקנה תשתית ואנטנה במבנה, ביקשו לדחות את הבקשה.

הבעלים, חברת בנייני מידות וחברת בנייני מרכז ירושלים, פנו באמצעות עו"ד יצחק ננר לוועדה. הן ציינו כי הן בעלות חלק מהשטחים בבניין שבו התבקשה התקנת האנטנה, שבחלקו הגדול הוחכר למלון דירות לב ירושלים. בסמוך לאותו בניין ממוקם בניין אחר, שבו החכירו דירות לרוכשים שונים. לשני הבניינים קיר משותף. החברות טוענות כי קיימת סכנה רצינית לפגיעה בבריאות הדיירים בדירות ולמבקרים בנכסים.

החברות חוששות מירידה ניכרת בערך נכסיהן המצויים בבניין מלון לב ירושלים ובבניינים הסמוכים לו, וציינו כי "יש לצפות לגל תביעות של רוכשי הזכויות בדירות - רובם תושבי חוץ שרכשו את הדירות - כנגד כל מי שאחראי, מבחינתם, לפגיעה בערך נכסיהם ופגיעה בבריאותם בשל שהותם במקום".

המחלקה לאיכות הסביבה בעירייה הגישה בעניין חוות דעת לפיה הבקשה של סלקום תואמת את תמ"א 36א'. למרות זאת, החליטה ועדת המשנה לתכנון ובנייה לדחות את הבקשה.