איזוטסט: הרשות למעבדות מסכנת הציבור אם טענותיה נכונות

לדבריה, הרשות יודעת יפה שמה שהציגה לבית המשפט אינו אמת ושהיא לא הצליחה למצוא ליקויים אצלה; איזוטסט גם מכחישה את הטענות על לחצים ואיומים

חברת איזוטסט, אחת המעבדות הפרטיות לבדיקות העמידה בתקני בנייה, תשתיות וכבישים, שהושעתה עקב ליקויים חמורים בפעילותה - טוענת כי טענות הרשות הלאומית להסמכת מעבדות כלפיה מהוות שערורייה ואם הן נכונות הרי שהרשות היא שמועלת באמון הציבור ומסכנת אותו.

לדבריה, הרשות יודעת יפה שמה שהציגה לבית המשפט אינו אמת ושהיא לא הצליחה למצוא ליקויים אצלה. איזוטסט גם מכחישה את הטענות על לחצים ואיומים, ומדגישה כי הדבר לא היה ולא נברא.

איזוטסט מסרה את הדברים במסגרת הודעה שהגישה לבג"ץ לאחר הודעת הרשות לבג"ץ, בה טענה כי עדיין קיימים ליקויים חמורים בפעילות איזוטסט ושגורמים באיזוטסט מפעילים עליה לחץ ואף סחטנות כדי שתשיב למעבדותיה הסמכות שונות.

הרשות ציינה, בין היתר, בהודעתה כי למרות שאיזוטסט לא השלימה את התיקונים, הוחזרו לה חלק מההסמכות בשלושה מארבעה סניפיה. זאת, מתוך נכונות לתת הזדמנות לבעלי תפקידים חדשים שמונו, ומתוך רצון לבוא לקראת המעבדה ומתוך התחשבות בנזקים כלכליים ומסחריים הנגרמים לה.

ההסמכות שהוחזרו הן בתחומי האספלט ומוצרי הנפט, מבנים ותשתיות בטון, מערכות המבנה, בבטון חיפויים וחומרי גלם לייצור בטון ובתחום קרקע אגרגטים ומים.

איזוטסט טוענת, באמצעות עוה"ד רענן בר-און וורד כהן, כי אם אכן בכל המבדקים שקיימה הרשות נמצאו ליקויים דומים לליקויים שהתגלו בעבר, כיצד ייתכן שהרשות החזירה לה חלק מהסמכותיה. איזוטסט מציינת כי הרשות בעצמה הבהירה שסמכויותיה קשורות בשלום הציבור ובטיחותו. לדבריה, אם אכן המצב כפי שטענה הרשות, הרי שהרשות מועלת באמון הציבור.

עוד נטען כי הרשות הסתירה מבית המשפט את העובדה שבין החברים המעטים במועצת הרשות נמנית רינה חי נאמן, שהיא בעלת המניות והמנהלת של חברת איזוטופ, המתחרה באיזוטסט. נוסף לכך, נטען, קיימת קרבה משפחתית בין מנכ"ל הרשות לבין בעלה של חי נאמן, שהוא המנהל בפועל את ענייני איזוטופ.