אושרה תוכנית המשולש הגדול ברמת-גן - הקוטג'ים האחרונים במחוז ת"א

בתוכנית ייבנו 980 יח"ד, מהן 184 קוטג'ים; בעלי הקרקע יקבלו 43% מההכנסות מעסקת הקומבינציה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז ת"א החליטה לאשר את תוכנית המשולש הגדול ברמת-גן. שטח התוכנית 235 דונם, והיא ממוקמת בין קרית קריניצי ושכונת תל השומר במזרח, וכפר אז"ר במערב.

התוכנית מאפשרת בניית 980 יח"ד, מהן 600 יח"ד ב-5 בניינים בני 25 קומות, 184 קוטג'ים בבניינים דו-משפחתיים על קרקע של 250 מ"ר, והיתר ב-20 בניינים בני 5 קומות. כן מתוכנן 1,000 מ"ר למסחר שכונתי. מדובר בשכונת הקוטג'ים האחרונה במחוז ת"א, שכן מדיניות התכנון היא לא לאפשר הקמת יחידות צמודות קרקע נוספות במחוז.

לפי העסקה המתגבשת בין בעלי הקרקע לחברות אפריקה-ישראל ונוה גד, יבנו האחרונות 800 דירות במתחם, ובתמורה יקבלו בעלי הקרקע הפרטית 43% מההכנסות ממכירת הדירות (חלק מהתמורה יימסר כדירות), בעסקת קומבינציה.

בעלי הקרקע הם קבוצה של 160 משפחות, להן 400 מ"ר כל אחת. עסקת הקומבינציה אינה כוללת את הקוטג'ים, אשר ככל הנראה ייבנו בבנייה עצמית (בשטח בנוי של עד 250 מ"ר) על-ידי בעלי הקרקע, בשתי קומות ומרתף. ל-14 בעלי קרקע נוספים במתחם קרקעות גדולות יותר בשטחים שונים, ולהם מיועדות 800 הדירות שבבנייה רוויה.

התוכנית מיוחדת בהקצאת שטחים נרחבים לצורכי ציבור, כדוגמת פארק שכונתי של 29 דונם שיפותח ע"י היזם, ובנייני ציבור בשטח של 20,000 מ"ר.

כמו כן, מתוכננת בה דרך אזורית בין כביש מכבית ודרך שיבא, שמאפשרת גם העברת רכבת קלה ואשר תהיה משוקעת בחלקה המרכזי, עם אופציה לקירוי והמשך הפארק מעליה.

המתכנן הוא אדר' סלו השמן, והיזם הוא עו"ד ברוך אדלר, ב"כ בעלים פרטיים והוועדה המקומית רמת-גן.

אדלר אמר ל"גלובס", כי בין המתמודדים הנוספים שהגישו הצעות לבנייה בפרויקט היו החברות אזורים, אשדר, אוסיף, שיכון עובדים, דלק נדל"ן וקרן פייר.