המחוזית ת"א דחתה התוכנית למגורים בפארק הרצליה

"בשל מכלול שלם של נסיבות" נדחתה תוכנית בעלי הקרקע ל-1,400 יח"ד על חלק מהשטח המיועד לפארק

הוועדה המחוזית ת"א דחתה תוכנית לבנייה בפארק בהרצליה (תוכנית הר/1941/א). הוועדה שמעה את טענות המשיגים, יזמי התוכנית ומגישיה, ומנגד שמעה את תשובת הוועדה המקומית הרצליה. הוועדה קבעה, כי יש לדחות את התוכנית בהיותה בלתי ראויה תכנונית, וכמסכלת את אפשרות פיתוחו של פארק עירוני, נכון וראוי תכנונית, לרווחת הציבור בהרצליה.

עוד ביום 22.1.01 אישרה המחוזית את תוכנית הר/1941 ("פארק הבאסה"), כפי שיזמה והגישה הוועדה המקומית הרצליה, המייעדת את חטיבת הקרקע הכלולה בה, 717 דונם, למטרות ציבוריות ובראשן, על מרבית הקרקע, פארק עירוני.

על החלטת הוועדה המחוזית הוגש ערר לוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית אשר החליטה אף היא ברוב קולות, ביום 21.2.02, לדחות את הערר. כנגד החלטות אלו הוגשו מספר עתירות מנהליות על-ידי בעלי זכויות במקרקעין הכלולים בתוכנית, אשר הסתיימו בפסק דין מיום 31.8.05 לפיו התקבלו העתירות בחלקן תוך שבית המשפט מורה לוועדה המחוזית לשוב ולדון בהצעות אלטרנטיביות שהוצעו על-ידי חלק מבעלי הקרקע, אשר לפיהן יועדו 70 דונם מהמקרקעין לשכונת מגורים של 1,400 יח"ד.

הוועדה כאמור דנה בתוכניות אלו והחליטה לדחותן, בנימוק של מכלול שלם של נסיבות תכנוניות, לרבות סביבתיות ותחבורתיות, שאינן מאפשרות לאשר הסבה מפארק למגורים.

ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, אמרה בתגובה: "מדובר בניצחון גדול לתושבי הרצליה ובהישג אדיר לשוחרי איכות החיים והסביבה. הדבר הקל ביותר הוא להיכנע לתוכניות נדל"ניות הנותנות תמורה מהירה לעירייה, אבל הדבר משול למכירת הבכורה בנזיד עדשים. חשוב וחיוני לשמר את השטחים הירוקים למען הדורות הבאים".

יצוין, כי ועדת המכרזים אמורה לפתוח השבוע את המכרז להקמת השלב הראשון של פארק הרצליה, והעבודה בפארק צפויה לצאת לדרך כבר בשבועות הקרובים. בחודש אוגוסט ידון בנושא בית המשפט העליון.