עיריית ת"א קבעה: רק 3 חניות פרטיות יזכו באישור לפתיחת כניסה במדרכה

בניינים משותפים רבים בת"א אינם נהנים מחניה צמודה לדיירים, למרות שבחלקם ישנה חצר או קומה על עמודים שמאפשרת, בתכנון נכון ובהשקעה כספית, יצירת מספר מקומות חניה. מיותר לציין את נחיצותם של אלה, ואת תרומתם לאיכות החיים ולערך הדירות.

מאידך, אם מוכשרים מקומות חניה בחצר הבית - דרושה גישה אליהם, המחייבת פתיחת כניסה דרך המדרכה, ובמרבית המקרים אובדן של מקום חניה או שניים שהיו קיימים על שפת המדרכה קודם לכן. עלתה השאלה, מהו היחס הנכון בין תוספת מקומות חניה פרטיים וגריעת מקומות חניה ציבוריים.

הוועדה המקומית ת"א דנה בנושא וקבעה יחס של 3 ל-1, כלומר: יאושרו תוכניות לחניה בחצרות הבתים תוך פתיחת כניסה לחניה דרך המדרכה בתנאי שמספר החניות שיתווספו יהיה פי 3 לפחות ממספר החניות שנגרעות מהרחוב.

כן קבעה הוועדה, כי החניה בחצרות לא תותר בחזית הבניין, כדי למנוע פגיעה באופי הרחוב. מאידך ניתנה הקלה לגבי "רמת השירות" של החניות - במטרה להתקין מספר רב ככל האפשר של מקומות חניה, יאושרו תוכניות ברמת שירות נמוכה - כלומר, מקומות חניה קטנים וצפופים, שהגישה אליהם לא קלה.