משרד התשתיות פנה לנציבות שירות המדינה בבקשה לכנס את ועדת האיתור למינוי נציב מים במקומו של טל

בין המועמדים: מיקי הרן, לשעבר מנכ"לית המשרד לאיכות הסביבה ואורי שגיא, לשעבר יו"ר מקורות

משרד התשתיות פנה היום (ב') לנציבות שירות המדינה בבקשה לכנס את ועדת האיתור לצורך מינוי נציב מים במקומו של שמעון טל. בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי. עוד משתתפים בוועדה: המשנה לנציב המדינה, יעקב ברגר, נציג משרד ממשלתי, נציג ציבור נלו רובין וכן שופט בדימוס. הוועדה תזמן את המועמדים במשך השבועות הקרובים ותמליץ על מועמד מתאים לתפקיד. מועמד זה יוגש לאישור הממשלה.

יצוין שמנכ"ל משרד התשתיות, אלי רונן, לא יכול לעמוד בראש הוועדה, שכן הוא מועמד לתפקיד יו"ר מקורות. מינויו לתפקיד יו"ר ועדת האיתור היה יוצר ניגוד עניינים בין התפקידים.

בין המועמדים המוצעים לתפקיד נציב המים החדש, מנכ"לית המשרד לאיכות הסביבה עד לפני כמה שבועות, ד"ר מיקי הרן; יו"ר מקורות לשעבר, אלוף (במי"ל) אורי שגיא; מנהל מינהל המים במשרד הפנים, שלמה דולברג; פרופ' אבנר עדין מהאוניברסיטה העברית ונציב המים בפועל, דוד ירוסלביץ'. שם נוסף שהועלה הוא של יוסי ישי, לשעבר מנכ"ל משרד החקלאות.

טל, שנחשב לנציב מקצועי, עזב את תפקידו בראשית יולי 2006 לאחר שתי קדנציות. הסיבה לעזיבתו היתה החלטתו של שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, שלא להאריך את הכהונה לתקופה מלאה, אלא לתקופה קצרה בלבד. בתגובה, העדיף טל לפרוש מתפקידו.

יצוין, שעד למינויו של טל לתפקיד התאפיינה נציבות המים בהשפעה בולטת של הסקטור החקלאי. עובדה זו הביאה להידרדרות קשה במצבו של משק המים, שנבלמה רק בשנים האחרונות, בעקבות שחרור הנציבות מהשפעות פוליטיות.