שוקן חושף את המשקיע הגרמני ב"הארץ": המוציא לאור דומונט שאוברג רכש 25% מהקבוצה

לדברי "הארץ", הכניסה של שותף גרמני לקבוצה נעשית עם הכרה מלאה של העבר הנורא כתוצאה ממעשיה של גרמניה, אבל גם מתוך הכרה שגרמניה כיום היא אחת מהידידות הקרובות ביותר של ישראל

הוצאת עיתון "הארץ" הודיעה היום על הנפקת 25% ממניות החברה למוציא לאור - M. DuMont Schauberg מקלן, גרמניה.

על פי הודעת הקבוצה הוקצו 25% ממניות הקבוצה למשקיע הגרמני תמורת 25 מיליון אירו.

אבי פרימור, לשעבר שגריר ישראל בגרמניה, יצר את ההיכרות בין החברות, והוא יצטרף למועצת המנהלים של "הארץ" כנציג בעל המניות החדש.

"דומונט" הוא מוציא לאור של שלושה עיתונים יומיים באיזור קלן, בון ודיסלדורף. הוא מוציא לאור עיתון יומי בהלה, לשעבר מזרח גרמניה, ורק לאחרונה הוא השלים רכישת שליטה ב"פרנקפורטר רונדשאו" עיתון יומי היוצא לאור בפרנקפורט אך מופץ בכל גרמניה.

"הארץ" הוא השקעתם הראשונה מחוץ לארצם. בנוסף לעיתונים "דומונט" מוציאה לאור ספרים בתחומים שונים, ובפרט ספרי אמנות ומדריכי מסעות.

לדברי "הארץ", הכניסה של שותף גרמני לקבוצה נעשית עם הכרה מלאה של העבר הנורא של העם היהודי כתוצאה ממעשיה של גרמניה, אבל גם מתוך הכרה, כפי שראש הממשלה אמר רק לאחרונה, שגרמניה כיום היא אחת מהידידות הקרובות ביותר של ישראל.

עורכי הדין לינקלייטר ושות' מקלן ונציגם בישראל שיבולת, רוברטס, ישראלי ושות' באמצעות עורכי הדין ישראלי ואוזן ייצגו את "דומונט" במשא ומתן. זאב ליאונד ושות' עורכי דין, ייצגו את "הארץ". כמו כן ייצגו את "הארץ" KPMG ישראל. בנקאי ההשקעות יצחק דבש פעל בעבור "הארץ" בגיוס זה.