ביג תקים פאואר סנטר של 11 אלף מ"ר באזור התעשייה הדרומי בקרית שמונה

ביהמ"ש דחה עתירת היזם גבי אדרי לביטול היתר הבנייה להקמת הפרויקט

סגן נשיא בית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת, נסים ממן, דחה בשבוע שעבר את עתירתן של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קרית שמונה, ושל חברת אדרי-אל ישראל בע"מ, לביטול החלטת הוועדה המקומית גליל עליון למתן היתר בנייה לביג מרכזים מסחריים. כתוצאה מפסק הדין, ביג תקים מרכז מסחרי באזור התעשייה הדרומי הצמוד לקרית שמונה.

העותרות טענו בעתירתן, כי היתר הבנייה שניתן לחברת ביג מרכזים מסחריים היה בניגוד לתוכניות החלות על אזור התעשייה. ביג מרכזים מסחריים, המיוצגת ע"י עורכי הדין יצחק חג'ג' ונדב אברמוביץ' ממשרד חג'ג', בוכניק, ויינשטיין ושות', הגישה בקשה לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בקרית שמונה, כדי לאפשר לה להרוס מבנה מסחרי הנמצא באזור התעשייה מדרום לקרית שמונה, ולהקים תחתיו מרכז מסחרי בשטח של כ-11 אלף מ"ר. בחודש אפריל החליטה רשות הרישוי של הוועדה להיענות לבקשה.

הוועדה המקומית וחברת אדרי-אל, בבעלות היזם גבי אדרי, שהינו בעלים של הקניון בקרית שמונה וכן נכסים מסחריים נוספים, טענו שהחלטת רשות הרישוי אינה חוקית, משום שהיתה חייבת להיות מאושרת על-ידי הוועדה המקומית, להבדיל מרשות הרישוי, וכן משום שהינה נוגדת את התוכניות החלות על המקרקעין.

ביהמ"ש החליט כאמור, כי אף שהמקרקעין מצויים בתחום אזור התעשייה, הרי פרשנות הוראות התוכנית התקפה מאפשרות הקמתו של מרכז מסחרי במקרקעין, וכי אין שום מניעה להעניק לביג מרכזים מסחריים את ההיתר.

עוד נקבע, כי העותרות ישלמו לביג את הוצאות המשפט ושכר הטרחה של עורכי הדין. לביג שמונה מרכזים מסחריים קיימים, אליהם יתווסף המרכז החדש. (עת"מ 1086/06).