ח"כ אילטוב לבג"ץ: המחוזית לא נותנת ערוץ מהיר להכשרת גני האירועים במרכז

לטענתו, הוועדה לענייני ביקורת החליטה על ההליך אך המחוזית לא מבצעת

חבר הכנסת רוברט אילטוב עתר היום (ב') לבג"ץ נגד הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה באזור המרכז, בבקשה למנוע ממנה לפעול נגד גני האירועים באזורה.

אילטוב המכהן בוועדת הכלכלה של הכנסת והוועדה לפניות הציבור, אומר כי באזור המרכז קיימים 80 גני אירועים אשר רק לחמישה מהם קיימים היתרים חורגים.

לדבריו, בגנים אלה מועסקים אלפי עובדים, ספקים ונותני שירותים, והם מסייעים רבות לא רק בפרנסתם של התושבים שבסביבתם, אלא גם מרחיקים מוקדי רעש ממרכזי הערים לשטחים רחוקים ובלתי מיושבים.

אלא שהוועדה המחוזית החלה לפעול נגד גני האירועים הללו כדי להביא לסגירתם או הריסתם. בעקבות כך קיימה הוועדה לענייני ביקורת של הוועדה בכנסת ישיבה שבה הוחלט על הליך שמטרתו לתת הזדמנות לגני האירועים להכשיר את פעילותם באופן מזורז תוך מזעורם של חסמים בירוקרטים.

הוועדה קבעה, כי יש לערוך בדיקה ראשונית על-פי התוכנית הקיימת ולברר מי יכול לעמוד בתנאים שנקבעו בה, ליצור מסלול מהיר להכשרת הגנים ולהביא לידיעת ראשי המועצות האזוריות ובעלי גני האירועים על יצירת המסלול החדש.

לטענת אילטוב, המיוצג על-ידי עו"ד ניסן שריפי, ההחלטה לא קוימה על-ידי הוועדה המחוזית ואף אחד מהמרכיבים של החלטת ועדת הכנסת לא מומשו.

לטענתו, דינם של גני האירועים באזור המרכז נחרץ, דבר שיביא לעלייה חדה בעקומת האבטלה באזור.

אילטוב מבקש מבג"ץ לאכוף על הוועדה המחוזית את החלטות הוועדה לענייני ביקורת המדינה, בטענה כי הוועדה המחוזית היא גוף ציבורי הכפוף להחלטות הוועדה לענייני ביקורת של הכנסת.

היחידה הארצית לפיקוח על הבנייה של מחוז המרכז הרסה באחרונה את אולם האירועים הפרדס בצומת חפר, אולם שנבנה על קרקע חקלאית. זהו אולם האירועים הרביעי שנהרס בשנים האחרונות.

בפסק הדין כינה שופט בית המשפט העליון, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אליקים רובינטשיין, את גני האירועים הבנויים בשטחים הפתוחים כ"מכת מדינה".

לדבריו, "אין מקום לרפות עוד את ידיהם של המנסים לאכוף את החוק ונתקלים בתמרונים מתמרונים שונים, גם אם אלה נעשים במסגרת הליכי בית המשפט. הרי בינתיים נמשכות ההפרות וסטירות הלחי המתמידות לחוק".

ברחבי אזור המרכז, ובמיוחד בשטח המועצות האזוריות, בנויים גני אירועים, שרובם פועלים מזה שנים רבות. אולמות אלה בנויים על קרקע חקלאית, ללא רישיון ולעיתים ללא אישור לשימוש חורג. חלקם קיבלו אישורים מהוועדות המקומיות בניגוד לחוק ובניגוד לתוכניות המתאר.