חיפה: אושרו בהליך מזורז 133 יח"ד בשכונת נווה שאנן

עיריית חיפה מבקשת לפתוח מחדש את נושא מיקום המרינה

ועדת הרישוי מטעם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפה אישרה באחרונה בהליך מזורז הקמת שני בניינים בגובה 17 קומות, הכוללים 133 יחידות דיור, ברחוב הגליל בשכונת נווה שאנן בחיפה. הפרויקט יוקם על מגרש בשטח 10.5 דונם, על הצלע המזרחית של הכרמל, בסמוך למתחם בית האבות הספרדי.

הקרקע היתה מיועדת בעבר על-פי התב"ע למגורים, אולם בתחילת שנות ה-70 הוסב ייעודה להקמת ישיבה. בשנת 99' שונתה שוב התב"ע למגורים, ובשנת 2003 אישרה הוועדה המחוזית ליזמים אייל הון ויפתח בנאי, בעלי חברת "נו"ש בראש", להקים במתחם בניין אחד הכולל 93 יחידות דיור.

מאוחר יותר הגישו היזמים תוכנית להקמת שני בניינים, הכוללת פתרונות חניה, תנועה ודרכי גישה.

על-פי התוכנית, תכלול כל קומה במבנים ארבע דירות מרווחות הכוללות מרפסת עם נוף פנורמי לכיוון הים, העמק ופארק הכרמל, ולכל דירה יוצמד מחסן. מתחת למבנים ייבנה חניון תת-קרקעי מקורה בשטח כ-7,000 מ"ר. סה"כ ייבנו בפרויקט 14,000 מ"ר, בהשקעה מוערכת של 25 מיליון דולר.

התוכנית אושרה במסלול מהיר שאינו מחייב קבלת התנגדויות, משום שהיזמים הסתפקו בזכויות הבנייה המוקנות למגרש על-פי התב"ע ללא הקלות או חריגות בנייה.

בתוך כך, עיריית חיפה מבקשת לדון מחדש בנושא הקמת המרינה בראש הכרמל, במסגרת הוועדה לשמירה על הסביבה החופית. הבקשה לדיון באה למרות שהולנת"ע (ועדת המשנה של המועצה הארצית) החליטה שאין זה המקום הראוי להקימה, וכי יש לאתר מקום להקמת מרינה בסמוך לנמל המסחרי של חיפה.

לטענת החברה להגנת הטבע, שהובילה את המאבק כנגד הקמת המרינה בראש הכרמל, מדובר בניצול ציני של המלחמה כדי לפתוח את הנושא לדיון מחודש, וזאת לאחר שרעיון הקמת המרינה באזור זה נדחה ברוב קולות, בין השאר תוך התנגדות מאסיבית של תושבי חיפה עצמם, שאינם מעוניינים בהקמת מרינה דווקא באזור זה.

לדברי רכז החופים של החברה להגנת הטבע, ניר פפאי, יש להצטער על כך שעיריית חיפה משקיעה את זמנה בתוכנית המרינה שלא תקום באזור זה, ולא בפינוי הבסיסים הצבאיים הסמוכים לחוף.