דודו טופז תובע את פרץ בוני הנגב בשל אי הקמת "דודולנד" בדימונה

טופז תובע 5 מיליון שקל בטענה שהחברה התעשרה על חשבונו ולא הקימה את פארק השעשועים

דודו טופז הגיש היום (ג') לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה בסך 5 מיליון שקלים נגד חברת הבנייה פרץ בוני הנגב נכסים. זאת, בגין הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לו לאחר שפרויקט פארק השעשועים "דודולנד" בדימונה לא הוקם.

טופז טוען כי חברת הבנייה ניצלה אותו והתעשרה שלא כדין על חשבונו. לטענתו, הוא קיים את מלוא התחייבויותיו על פי ההסכם ולא קיבל ולו אגורה שחוקה אחת, ואילו החברה, שהפרה את ההסכם ברגל גסה, מילאה את קופתה במזומנים רבים, תוך רכיבה על שמו וניצול קשריו בתקשורת.

טופז ופרץ בוני הנגב התקשרו בהסכם להקמת פארק שעשועים (דודולנד) ומרכז מסחרי (מרכז טופז) באזור התעשייה בדימונה. טופז טוען, באמצעות עו"ד רונאל פישר, כי בהתאם למוסכם טופז היה זכאי, בין היתר, ל-30% מהרווחים מפארק השעשועים בתמורה לשיווק הפרויקט וניצול יחסי הציבור שלו.

ואולם, לטענת טופז החברה חזרה בה מרצונה להקים את פארק השעשועים וזאת מבלי לתת לו דבר בתמורה. טופז טוען כי ביקש לקבל הבהרות באשר להקמת הפארק. לדבריו, באפריל 2006 הודיעה לו החברה כי יועץ מומחה העריך את עלויות הקמת הפארק בסך של 25 מיליון שקל. לטענת טופז, החברה הפריחה לחלל האוויר מספר אקראי ומוגזם בכדי להביא לכך שהקמת ה"דודולנד" לא תצא אל הפועל.

טופז טוען עוד בכתב התביעה כי בניית המרכז המסחרי נמצאת בשלבים סופיים ומירב השטח המסחרי במרכז נמכר או הושכר לצדדים שלישיים. לדבריו, ב-4 באוקטובר הציבה החברה יריעת בד על גבי שלט שנשא את השם "מרכז טופז", כאשר על יריעת הבד התנוסס הכיתוב "פרץ סנטר".

לדברי טופז, מדובר בהפרה בוטה של ההסכם בין הצדדים. "מאז החלפת השילוט זוכה טופז לתגובות מצד אישים רבים, כבודו נרמס ושמו הטוב נפגע, כמי שהבטיח לקחת חלק בהקמת הפרויקט לטובת תושבי הדרום, ונוכח מעשי ומחדלי הנתבעת לא יכול לקיים את הבטחתו", נאמר בתביעה.

טופז מבקש פיצוי שישקף את שווי הפרסום, יחסי הציבור והשיווק על ידו, עוגמת הנפש ושעות העבודה שהשקיע בפרויקט. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 2418/06).