גבעתיים יוזמת 2 מגדלי מגורים בני 30 קומות

על-פי התוכנית המוצעת, ייבנו שני בנייני מגורים הכוללים 210 יחידות דיור במתחם לביא שעל גבול רמת-גן

הוועדה המקומית של גבעתיים הפקידה בשבוע שעבר בוועדה המחוזית תוכנית לבניית שני מגדלי מגורים בני 30 קומות במתחם לביא שעל גבול גבעתיים-רמת-גן. המדובר בפרויקט של התחדשות עירונית.

על-פי התוכנית המוצעת, ייבנו שני בנייני מגורים הכוללים 210 יחידות דיור. שטחי הבנייה מעל הקרקע יגיעו ל-46 אלף מ"ר. התוכנית המוצעת כוללת גם שטחים פתוחים ירוקים וכן שבילים, ספסלים, שטח מגונן עשיר בצמחיה ושטח למבני ציבור. שטח המתחם 3 דונם, בצמוד לשטח ירוק בן 2 דונם, ומגרש לשטחי ציבור בן דונם אחד. במתחם מתוכננים מגרשי חניה תת-קרקעיים.

מתחם לביא ממוקם גיאוגרפית בשטחה של רמת-גן, אולם בשל מחלוקת היסטורית הוא שייך מוניציפאלית לעיר גבעתיים. מקורה של המחלוקת עוד בתקופת ראשי הערים אברהם קריניצי (ר"ג) ושמעון בן-צבי (גבעתיים), כאשר במתחם לביא גרו תושבים שהשתייכו למעמד הפועלים של מפא"י. גבעתיים היתה ידועה כעיר המזוהה עם מפא"י ההיסטורית, בעוד ר"ג היתה עיר בורגנית. לאור הדמוגרפיה שנוצרה החליט בשנות ה-40 ראש העיר של ר"ג דאז לוותר על המתחם לטובת גבעתיים.

ראש עיריית גבעתיים, איריס אברהם, אמרה כי התוכנית המוצעת להתחדשות עירונית במתחם לביא תחליף את הבניינים המיושנים ואת הסביבה שתוכננה לפני עשרות שנים, למתחם המותאם למגורים בסטנדרטים מודרניים. מהנדס העיר גבעתיים, רפי גרציאני, אמר כי מדובר בפרויקט הראשון בגבעתיים שיש בו מימון חלקי של משרד השיכון בגין התכנון.