מסתמן: תוכנית תעש לא תופקד לפני בדיקת זיהום מי התהום

המשרד להגנת הסביבה והרשות הממשלתית למים הודיעו במהלך ישיבת ועדת הפנים של הכנסת שהם תומכים בדרישת עמותת אחלה המתנגדת להפקדת תוכנית מתחם תעש

המשרד להגנת הסביבה והרשות הממשלתית למים (נציבות המים לשעבר) הודיעו במהלך ישיבת ועדת הפנים של הכנסת, שהם תומכים בדרישת עמותה אחלה מרמת השרון המתנגדת להפקדת תוכנית מתחם תעש.

במהלך הדיון בישיבה הראה נציג הרשות הממשלתית למים מכתב שנשלח לוועדה המחוזית בנובמבר 2005, שבו היא מודיעה שהיא מתנגדת להפקדת התוכנית כל עוד לא נבדק נושא זיהום המים. גם נציג המשרד להגנת הסביבה הודיע שאין להפקיד את התוכנית לפני השלמת סקר קרקע לאיתור מזהמים.

נציגי מינהל מקרקעי ישראל ונציגי מינהל התכנון אמרו בישיבה שהם תומכים בהפקדה, שכן רק לאחר שיווק הקרקע ליזמים ניתן יהיה לממן עריכת סקר קרקעות וסקר מזהמים ולהתחיל בהליך הניקוי. הוועדה תמשיך את הדיון בנושא זה באחת מישיבותיה הבאות.

תוכנית תעש רמת השרון המתוכננת במקום שבו עומדים כיום מפעלי תעש, כוללת אלפי יחידות דיור, מרכזי תעסוקה ומסחר. לטענת התושבים, קרקעות המקום זוהמו במשך שנים על-ידי מפעלי התעש, ולכן אין לקדם כל תוכנית בנייה במקום לפני שיושלמו עבודות הטיהור. יצוין, שבדיקות שערכה נציבות המים גילו כמויות גדולות של מזהמים החשודים כמסרטנים. בעקובת בדיקות אלה נסגרו בארות רבים, ורמת השרון חוברה לרשת המים הארצית.