ביהמ"ש הורה ללבייב לתקן כתב התביעה שהגיש נגד הגיאולוג גילר: "סותר קביעות של פסק-דין"

בית המשפט המחוזי בת"א קבע כי כתב התביעה בסך כ-13 מיליון שקל שהגיש "לידר ניהול ופיתוח" שבשליטת לב לבייב נגד הגיאולוג שמעון גילר "תלוי על בלימה". לדברי השופט דוד גלדשטיין, על החברה לתקן את כתב התביעה בתוך חודש באופן שלא יסתור את העובדות אותן טענה בכתב הגנה שהגישה כנגד תביעתו של גילר נגדה, והן את קביעותיו של בית המשפט בפסק דינו בתביעה זו. פסק הדין חייב את החברה לשלם לגילר כ-2 מיליון שקל.

במהלך שנת 2000 הגיש גילר, באמצעות עו"ד ערן לב, תביעה כנגד לידר לתשלום דמי ייזום המגיעים לו מכוח הסכם, לפיו יזם את הקמתה של מחצבה במקרקעין שבבעלות החברה בהתנחלות צופים בגדה.

יום אחד בלבד לאחר מתן פסק הדין בתביעה זו, הגישה לידר תביעה נגד גילר בדרישה לפצותה בגין הסכומים שהפסידה בפרויקט בצופים עם בקשה לעיקול כספי זכייתו בתביעתו. לטענתה, גילר היה זה ששיכנע אותה בדבר הכדאיות הכלכלית של הפרויקט, אך הסתבר כי הוא הטעה אותה בניתוחיו הכלכליים ולא ביצע בדיקות כנדרש. לדבריה, ככל שהתקדמה פעולת החציבה התגלו בעיות ותקלות. גילר ביקש לסלק את התביעה.

השופט גלדשטיין קיבל את טענת גילר וקבע שבכתב התביעה הציגה לידר גירסה הפוכה לעובדות שטענה בכתב ההגנה לתביעת גילר נגדה, והסותרת את קביעותיו של בית המשפט בפסק הדין בתביעת גילר. לדבריו, לידר אינה יכולה להחליף את גירסתה העובדתית חדשות לבקרים.

השופט ציין כי בתביעה שהגישה, מתייחסת לידר לגילר כמבטח האחראי לכל הפסדיה, ואילו בכתב ההגנה, קיימת טענה הפוכה, לפיה תפקידו של גילר היה כה מינורי, עד אשר לא מגיע לו שכר טרחה.

השופט הוסיף כי על אף קביעת בית המשפט, לפיה פרויקט החציבה מאוזן, מנסה לידר להוכיח "באותות ובמופתים" שהפרויקט הפסיד בעקבות הייעוץ של גילר ובשל רשלנותו.

לדברי השופט, לידר אינה חברה שמנהליה ובעליה הם הדיוטות אלא אנשים המבינים בעסקים. "קשה שלא להשתחרר מן הרושם כי כתב התביעה הוגש, משום שלידר אינה מסוגלת לשאת בכישלון טיעוניה בתיק האחר, ומרהיבה עוז וטוענת כי כל ניתוח הכדאיות של פרויקט החציבה תלוי היה בחוות דעתו של גילר", ציין. עם זאת, קבע השופט כי הוא אינו יכול לדחות על הסף את התביעה, ולכן הורה לתקנה. (ת.א. 2294/04).