תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

לייצר תשואה בתיק עם רשת ביטחון: הבינלאומי משיק מוצר השקעות - פיקדון היברידי בריבית קבועה של 5%

מצד אחד הבנקים ממשיכים להציע ריביות מובטחות בפיקדונות, מנגד הציבור מחפש כיום גם נזילות ואפסייד • הבינלאומי מאפשר לחוסכים לפתוח פיקדון המשולב עם תיק השקעות כמוצר אחד - ולזכות ביתרונות של שני האפיקים • יורם סירקיס, סמנכ"ל וראש חטיבת ניהול נכסי לקוחות בבנק: "הפיקדון סגור למשיכה במשך שנה, שבה הוא מניב ריבית קבועה לצורך יציבות, ואילו התיק המנוהל הוא נזיל לחלוטין ברמה יומית, בזמן שהוא מושקע בשוק ההון באופן מקצועי"

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

הכתבה בשיתוף הבינלאומי

הפיקדונות הבנקאיים ממשיכים להציע אלטרנטיבה סולידית לחיסכון לטווח בינוני אל מול העו"ש או השקעות אחרות. הריבית במשק - שעלייתה אמנם התמתנה בחודשים האחרונים אך עדיין נותרה גבוהה - מאפשרת לבנקים להציע ריביות שנתיות גבוהות בפיקדונות מבעבר. ריבית בנק ישראל נכון לאפריל 2024 עומדת על 4.5%, ובהתאם רוב הבנקים מציעים נכון למועד זה פקדונות בריביות של 3% עד 4% לכל היותר בריבית קבועה וקצת פחות מכך בריבית משתנה.

ואולם, הבנק הבינלאומי זיהה את הסנטימנט הציבורי והחל להציע ריבית גבוהה מכל אלה של 5% בסכומים הגבוהים מ-500 אלף שקל, במסלול היברידי של פיקדון-השקעות, ותוך מתן הטבות לחוסכים.

להתאים לרוח הזמן

בבינלאומי מסבירים כי הם בנו הצעת ערך שמאפשרת שילוב נכון של השקעה שמעניק יתרונות של נזילות, ריבית קבועה ואפשרות לתשואה בשוק ההון לציבור. עם האינפלציה והעלאות הריבית במשק של 2022-2023, רבים העבירו כספים מחשבון העוש לפקדונות בנקאיים - כדי להתגונן מפני שחיקת הכסף וליהנות מהריביות הגבוהות יחסית שהציעו ערוצים אלה. ואולם עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, המגמה השתנתה, כשהציבור חיפש יותר נזילות לאור אי הוודאות - כך למשל, בנובמבר 2023 זינקו יתרות העו"ש ב-20.5 מיליארד שקל בתוך חודש אחד בלבד. מכאן שהמגמה כיום היא לייצר שילוב בין חיסכון נושא ריבית לבין השקעה נזילה בכל עת.

הבנק מציע זאת כעת ללקוחות כל הבנקים - פיקדון-השקעות משלב בין היתרונות של פיקדון בנקאי, לבין היתרונות של תיק השקעות מנוהל לפי רמת סיכון שמתאימה לחוסך ובנזילות מלאה. השילוב שיצר הבנק למפקידי 500 אלף שקל ומעלה מורכב מפיקדון לשנה בריבית קבועה של 5% על מקסימום של שליש מההפקדה, ותיק השקעות מנוהל עבור יתרת הכספים. לצד היתרונות שמפרטים בבינלאומי, המוצר ההיברידי מגיע, כאמור, עם הטבות - הפיקדון פטור מדמי ניהול, ותיק ההשקעות פטור באופן קבוע מעמלות קנייה ומכירה של ניירות ערך.

איך זה עובד? יורם סירקיס, סמנכ"ל וראש חטיבת ניהול נכסי לקוחות הבינלאומי, מסביר: "אנחנו מאפשרים לחוסכים שמגיעים עם 500 אלף שקל ומעלה להפקיד עד שליש מהסכום בפיקדון לשנה בריבית קבועה הגבוהה ביותר בשוק של 5%, והיתר בתיק השקעות שמנוהל באופן מקצועי על ידינו במטרה לסייע ללקוחות להשיג את המטרות הפיננסיות על ידי ניהול תיק השקעות בפרופילים שונים, החל מתיק השקעות ללא מניות כלל ועד לתיקים המשלבים מניות".

תמונת יורם סירקיס, סמנכ״ל וראש חטיבת ניהול נכסי לקוחות, הבנק הבינלאומי / צילום: תמר מצפי
 תמונת יורם סירקיס, סמנכ״ל וראש חטיבת ניהול נכסי לקוחות, הבנק הבינלאומי / צילום: תמר מצפי

בבינלאומי מציינים כי תיק ההשקעות המדובר מנוהל על ידי חברת ניהול התיקים של הבנק, הבינלאומי יוניק, שמנהלת נכסים בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקל ומנוהלת על ידי מצביא רענן. החלק המושקע בשוק ההון נקבע בשיתוף עם הלקוח כשלאורך כל הדרך הלקוח מלווה על ידי מנהל השקעות בעל רישיון ניהול השקעות מהרשות לני"ע.

"השילוב הזה מאפשר ללקוח ל"טבול במים" של תיק השקעות, יחד עם רשת הביטחון בדמות הפיקדון הבנקאי, שבו הכסף מניב תשואה מובטחת גבוהה", מסביר סירקיס. "הפיקדון סגור למשיכה במשך שנה, שבה הוא מניב ריבית קבועה לצורך יציבות, ואילו התיק המנוהל הוא נזיל לחלוטין ברמה יומית, בזמן שהוא מושקע בשוק ההון באופן מקצועי. לכן זהו מוצר היברידי אמיתי - כזה שנותן יציבות אבל לא מוותר על נזילות; שמציע פיקדון אטרקטיבי של 5% בריבית גבוהה מהריבית במשק, אבל גם נמצא שם כדי לקטוף את הפירות של שוק ההון.

מצביא רענן, מנכ''ל הבינלאומי יוניק / צילום: יח''צ
 מצביא רענן, מנכ''ל הבינלאומי יוניק / צילום: יח''צ

"אנחנו גם רואים זאת כדרך לטעום את יכולת ניהול התיקים מבלי לסכן את כל ההון הפנוי, ולהתחיל להכיר את היתרונות של תיק השקעות מנוהל. כשזה מגיע יחד עם פטור קבוע מעמלות קנייה ומכירה".

"להישאר בקצב של השווקים בעולם"

על השאלה מהו האופק ארוך הטווח של המוצר, עונה סירקיס כי לאחר שנה, כספי הפיקדון בתוספת 5% ריבית משתחררים, ואז החוסך יכול לבחור או למשוך את כספי הפיקדון, או בעצה אחת עם מנהל ההשקעות האישי שלו להעביר את הכסף אל תיק ההשקעות שממשיך להיות פעיל ללא הגבלת זמן.

כך או אחרת, הכספים בתיק ההשקעות והתשואות שנוצרו ממשיכים להיות מנוהלים באמצעות הבינלאומי יוניק, וזאת תחת הטבת הפטור מעמלות קנייה ומכירה באופן קבוע. הן במהלך השנה הראשונה והן לאורך כל הדרך, הלקוח חשוף באופן שקוף לתמהיל הנכסים בתיק, ובאפשרותו, כאמור, לשנות את רמת הסיכון, למשוך ולהפקיד כספים וכן הלאה באופן שוטף. "אנחנו מבינים לגמרי שהתקופה הזו היא לא פשוטה ואף מבלבלת, במיוחד למי שברשותו הון נזיל לא קטן. מי שמתלבט בין פיקדון בנקאי שישמור עליו מפני טלטלה לבין השקעה שתשאיר אותו בקצב של שוקי ההון העולמיים - ימצא את בבינלאומי יוניק את הבית הנכון לכסף שלו במוצר ההיברידי שלנו", מסכם סירקיס.

*פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה או רכישה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

הטבת הפטור מעמלות קנייה ומכירה חלה על חשבון מנוהל באמצעות מנהל תיקים בבנק הבינלאומי בלבד וכפופה לחתימה על מסמכי התקשרות עם מנהל התיקים והבנק.

צרו איתנו קשר *5988