נדחתה תוכנית מועצת מטה יהודה להרחבת אזור התעשייה הר טוב

הנימוק: התוכנית נוגדת מדיניות חיזוק הערים, וכן חלק מאזור התעשייה טרם שווק

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים דחתה תוכנית שיזמה מועצה אזורית מטה יהודה להרחבה של 55 דונם לאזור התעשייה הר טוב, כחלק מאזור התעשייה הר טוב א'. שטחים אלו מיועדים בתוכנית המתאר הקיימת לנופש ולחקלאות. חלק קטן מהתוכנית אמור היה להשתרע על שטחי יערות. כמו כן, התוכנית הציעה תוספת של שטחים מסחריים לאורך כביש 38, והגדלת השטחים המסחריים המותרים בשטחים המיועדים לתעשייה, מסחר ומלאכה בתוכנית התקפה.

בין היתר נימקה הוועדה את החלטתה בכך שהתוכנית נוגדת את מדיניות התכנון המחוזית והארצית, המבקשת לחזק את הערים, ובמקרה הנוכחי את בית שמש וירושלים. הוועדה לקחה בחשבון את הצורך בתוספת השטח לתעשייה ובתוספת השטחים למסחר מול ההיצע והביקושים הקיימים, וכן את ההשפעה האפשרית של התוכנית על שתי הערים.

הוועדה ציינה, כי אזור התעשייה של המועצה האזורית מטה יהודה חולש על שטח מאוד גדול (1,200 דונם), וחלקו אינו משווק. תוספת שטחים לתעשייה ולמסחר באזור התעשייה, נקבע, עלולה לפגוע באזורי התעשייה והתעסוקה של בית שמש ולהביא להמשך של זליגת שטחי מסחר מהעיר החוצה. כמו כן, קיים חשש שתוספת השטחים תפגע באזורי התעסוקה של ירושלים ותביא להמשך יציאה של תעשייה מהעיר.

יו"ר המועצה האזורית מטה יהודה, מאיר ויזל, אמר בתגובה כי "יש מדיניות והנחיות מלמעלה בעניין זה, ולא מאשרים למועצות אזוריות בכלל תוכניות לתעשייה ולמסחר. המגמה היא רק לחזק את הערים. אמרו לנו 'תתעסקו בתיירות' אבל לא מוכנים שנבנה מלונות, וגם יקבים שלכאורה מאשרים הם בעייתיים, כי זה נחשב ייעוד לתעשייה".