גזית גלוב תבנה 3 מרכזים מסחריים ירוקים

G צמרת, שייבנה עבור שכונת מגדלי חבס (YOO) בת"א, G כפר-סבא - 35 אלף מ"ר מסחריים ברח' ויצמן, ופרויקט G פלייס, ליד איקאה החדשה שבבנייה

לא רק פירסט קפיטל בונה ירוק את המרכזים המסחריים שהיא מקימה. מסתבר שגם גזית גלוב הישראלית הרימה את הכפפה, והיא ככל הנראה הראשונה בארץ שנמצאת בהליכי תכנון מתקדמים של שלושה מרכזים מסחריים שייבנו על-פי פרמטרים סביבתיים: G צמרת, שייבנה עבור שכונת מגדלי חבס (YOO) בת"א, G כפר-סבא - 35 אלף מ"ר מסחריים ברח' ויצמן, ופרויקט G פלייס, ליד איקאה החדשה (מעוין שורק, ראשל"צ).

"אנחנו פועלים על-פי התקן הישראלי שפורסם ב-2005, ושלא כל-כך ידוע לציבור", מספר רונן אשכנזי, מנכ"ל גזית גלוב ישראל. "מכון התקנים קבע פרמטרים שיגדירו בניין כירוק, החל מתכנון של שימוש באנרגיה סולארית ועד לרמה של הקמת חניון אופניים במרכז משרדים ומיקום של מקלחת לרוכבים", הוא מציין.

לדברי אשכנזי, "יש פרמטרים מסוימים שכרגע הם לא כלכליים, כי לבצע אותם ברמת המחיר שלהם או ברמת המגבלות שהם יוצרים זאת מעמסה כבדה מאוד. אבל, התקן בנוי בצורה כזו שהוא לא דורש למלא אחר כל הקודים. יש רשימת מכולת שככל שתמלא ממנה יותר, זה יהיה יותר טוב", הוא מסביר.

גלובס: איך אתם מסתגלים לשינוי הזה בנהלי התכנון והבנייה?

אשכנזי: "מאחורי הבנייה הזו יש חשיבה, המתאימה לשחקני נדל"ן כמונו שבונים לעצמם ולא למכירה. אנחנו בונים ל-20 ו-30 שנה, ועושים את זה עבור הבניין של עצמנו, כי אנחנו אלה שנקבל את הדיבידנד.

"זה כמו כל מיני תקנים שנכנסו כלא מחייבים, ובסופו של דבר הפכו לפרמטרים מאוד חשובים בשיקולים של הלקוח הפוטנציאלי להשתמש או לא להשתמש בבניין. פעם, למשל, ממ"דים לא היו חובה. היום הלקוח תמיד יעדיף דירה עם ממ"ד. לדעתי כך זה יקרה גם עם בניינים ירוקים".

חוץ משלושת הפרויקטים של החברה בבנייה, החברה מתעתדת לדברי אשכנזי להקים בשנתיים-שלוש הקרובות 10 מרכזים נוספים, שבכולם ייושמו עקרונות סביבתיים.