קבוצת אלון מרחיבה את המתחמים הקמעונאיים ליד תחנות הדלק

תפתח בקרוב מתחם חדש בצומת להבים * מבקשת להקים מלונית במתחם שליד קרית שמונה

אחרי המרוץ המסיבי אחר חנויות הנוחות, נראה שהמתחמים הקמעונאיים הם הדבר הבא של חברות הדלק. קבוצת אלון, שהייתה החלוצה בתחום, פועלת להרחבת המתחמים הקמעונאיים בתחנות הדלק דור-אלון של הקבוצה.

הקבוצה, המחזיקה היום בשמונה מתחמים קמעונאיים, תחנוך בקרוב מתחם קמעונאי חדש בצומת להבים, בהשקעה של 4 מיליון שקל. בנוסף, פועלת הקבוצה להרחבה משמעותית של המתחמים הקיימים ולבניית מלונית בת 110 חדרים במתחם הסמוך לקריית שמונה.

"בעולם זה קיים", מסביר מנכ"ל דור-אלון, ישראל יניב. "בכל חודש יש לנו מעל מיליון וחצי תדלוקים בתחנות, ואנחנו רוצים למצות את הפוטנציאל הגדול שיש בזה. אם העוגן של הדלק, חנות הנוחות והקפה קיים כבר, ברור שיש דברים נוספים שאפשר למכור שם כמו ספרים, מתנות וכל דבר שנוח לקנות על הדרך.

אנחנו בהחלט רואים בכך את אחד מכיווני הצמיחה של החברה כי ברמת התחרות, הבנזין לבדו אינו מספיק".

במתחם בלהבים, שישתרע על כ-1,000 מ"ר, יפעלו, בין היתר, מסעדת הבשרים אסא, חנות מתנות, קפה סגפרדו שלמעשה יתרחב מ-25 מ"ר בתוך סניף אלונית לסניף עצמאי בן 150 מ"ר וסניף מורחב של אלונית.

בנוסף, מבקשת הקבוצה להרחיב את המתחמים הקמעונאיים בקיבוץ עינת, בעין שמר (צומת כרכור), בגשר הזיו וכאמור, בצומת גומא שבסמוך לקריית שמונה.

במתחם בקיבוץ עינת המשתרע היום על כ-1,500 מ"ר, יורחב ב-1,000 מ"ר נוספים, בהשקעה של 4 מיליון שקל. ההרחבה והפתיחה מתוכננות לשנת 2008. פרט לאלונית, פועלים היום במתחם ששה עסקים נוספים ביניהם סניף של ברגר קינג, קפה סגפרדו, מועדון ביליארד, חנות מתנות וסטקיה.

בעין שמר מבקשת הקבוצה להוסיף 5,000 מ"ר ולמעשה להכפיל את גודל המתחם. גם בקיבוץ גשר הזיו מבקשת הקבוצה להכפיל ויותר את גודל המתחם מ-300 מ"ר ל-800 מ"ר. כיום פועלים בו, בין היתר, סניף של בורגר-ראנץ', בית קפה מקומי ומתקן שטיפה לרכב.

בצומת גומא מחזיקה הקבוצה במתחם בגודל כ-1,000 מ"ר שבסמוך לו מבקשת הקבוצה להקים מלונית בת 110 חדרים. ההערכה היא כי ההשקעה בהקמת המלונית תעמוד לכל הפחות על 30 מיליון שקל.

הרחבות אלה יתווספו להרחבה שערכה הקבוצה בצומת העוגן שבמשמר השרון לפני כשנה. המתחם שכלל עד אז 1,000 מ"ר, הורחב ב-3,000 מ"ר נוספים בהשקעה של כ-25 מיליון שקל. במתחם פועלים כ-20 עסקים ביניהם, חנות ספרים, פאב, מקדולנד, ריקושט, מסעדת קויאה, ניו פארם, אינטימה, וקופת-חולים כללית.

לדברי המשנה למנכ"ל דור אלון, זאב שטיין, הכוונה היא לנצל מחד את המתחמים כמרכזים מסחריים כוללים במקומות שבהם אין מענה קמעונאי - כמו למשל בישובים מרוחקים, ומאידך, במרכזים המכוונים לקניות אימפלס, תוך ניצול תשתית הביקורים בתחנות הדלק.