תושבי כוכב הצפון בת"א מתנגדים לבניית 140 יח"ד במתחם התזמורת

התושבים טוענים כי התוכנית הופקדה להתנגדויות בוועדה המחוזית ואושרה בוועדה המקומית למרות שהיא חריגה ביחס לשכונה

תושבים בשכונת כוכב הצפון בתל אביב מתנגדים לתוכנית לבניית 140 יחידות דיור בבניינים גבוהים במתחם התזמורת הפילהרמונית. התושבים טוענים כי התוכנית הופקדה להתנגדויות בוועדה המחוזית ואושרה בוועדה המקומית למרות שהיא חריגה ביחס לשכונה. זאת, לטענתם, ככל הנראה, בשל יחס מיוחד לו היא זוכה לאור רצון העירייה לסייע לתזמורת.

במסגרת התוכנית הנמצאת על מגרש של 4.6 דונם, יוקמו שני בניינים שגובהם לא יעלה על 15 קומות מעל קומת הכניסה. סך יחידות הדיור לא יעלה על 140. יו"ר ועד שכונת כוכב הצפון, תמר יפה, טוענת כי התוכנית צפופה מידי לשכונה באופן חריג. לדבריה, הסטנדרטים של הבנייה בשכונה הם בניינים של 7-8 קומות עד מקסימום 10 קומות, בצפיפות של 10-12 יחידות דיור לדונם. לטענת יפה, התוכנית קיבלה מעיריית תל אביב הקלות כמו צפיפות של 30 יחידות דיור לדונם והתוצאה היא חריגה הפוגעת במרקם השכונה.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "התוכנית אינה נהנית מכל יחס עודף. בנייני שכונת כוכב הצפון, על פי תוכניות מאושרות, יכולים להגיע לגבהים של עד 13 קומות (כולל הקלות). התוכנית המוצעת כוללת רק את המגרש המיוחד שהופך למגורים, ואינה כוללת דרך או שטח ציבורי פתוח. בנוגע לקווי הבניין, הם נקבעו בעיקר משיקולי מיקום נכון לבניין ביחס לבניינים הקיימים ולא משיקולי הקלה כזו או אחרת למגרש עצמו. הוועדה המקומית המליצה לוועדה המחוזית על קידום התוכנית, על פי המלצת מהנדס העיר".