התקדמות משמעותית במשא ומתן על הקמת תחנת הכוח של משפחת עופר בנגב

גוברים הסיכויים לחזרתה של משפחת עופר לשוק החשמל הפרטי בארץ. ל"גלובס" נודע, כי בימים האחרונים נרשמה התקדמות משמעותית במו"מ בין קבוצת OPC שבשליטת קבוצת עופר (80%) וסימנס (20%) למשרדי האוצר והתשתיות לגבי הקמתה של תחנת הכוח הפרטית במישור רותם שבנגב.

אמש (ד') התקיימה פגישה בהשתתפות מנכ"ל משרד התשתיות, עו"ד חזי קוגלר וראשי קבוצת OPC בה יושבו רוב המחלוקות בין הצדדים. גורמים המקורבים למו"מ ציינו, כי הפערים בין הצדדים קטנים מאוד והם קרובים לחתימה על ההסכם להקמת תחנת הכוח.

לנוכח ההתקדמות במו"מ, פנתה היום (ה') פרקליטות המדינה לבג"ץ בבקשה לדחות ב-21 יום את הדיון בעתירה שהגישה OPC, "על מנת לאפשר את מיצוי המו"מ". בפנייה לבג"ץ מציין סגן בכיר לפרקליט המדינה, עו"ד אבי ליכט כי "המשא ומתן מצוי בשלב מתקדם ומתנהל באווירה חיובית במטרה להגיע להבנות בין הצדדים שיאפשרו את הקמת תחנת הכוח ע"י העותרת".

לפי ההסכם המתגבש, התחנה תוקם בלוח זמנים מואץ על מנת שתוכל לתת מענה למחסור הצפוי בחשמל לשנים 2009-2010. מדובר בהקמת תחנת כוח בהספק של 370 מגה-וואט ובהשקעה הנאמדת ב-300 מיליון דולר. ב-2003 זכתה OPC במכרז שפרסמה המדינה להקמת תחנת הכוח שתספק חשמל לחברת החשמל, אך המכרז בוטל בשנת 2005 על ידי ירון זליכה. בתחילת 2006 עתרה OPC לבג"ץ נגד בטענה שזכייתה בוטלה שלא כדין וללא סמכות.

על רקע המחסור הצפוי בחשמל הוחלט לפני כחודשיים באופן רשמי לחדש את המו"מ עם OPC להקמת תחנת הכוח, זאת לאחר שהאוצר הסכים לקבל את עמדתו של שר התשתיות, בנימין בן אליעזר.

כחלק מהמו"מ המחודש להקמת התחנה, OPC בוחנת צירוף שותפים נוספים להקמת הפרויקט בלוח זמנים מזורז. בין השאר מנהלת OPC מו"מ עם חברת החשמל על מנת שתספק שירותי תכנון וביצוע בהיקף של 80 מיליון דולר.

במידה ויושג הסכם, יהיה מדובר בכניסה ראשונה של קבוצת עופר לתחום ייצור החשמל הפרטי. יש לציין, כי במקביל גם בית הזיקוק בחיפה שבשליטת החברה לישראל מתכנן להקים תחנת כוח פרטית בהספק של 150 מגה-וואט. מ-OPC נמסר בתגובה כי המו"מ בין הצדדים נמשך, אך טרם נחתם הסכם.