חברת חבס היא הזוכה במתחם כורש של בזק תמורת 13.1 מיליון דולר

מיקומו של המתחם בין השוק הסיטונאי הסגור עם תוכניות הבנייה בו ובין רחוב יהודה הלוי ושדרות רוטשילד הביא את בזק להציע את המתחם ליזמי הנדל"ן

בזק הודיעה היום (א') כי חברת חבס היא הזוכה במכרז שנערך בשבוע שעבר לרכישת המקרקעין של חברת התקשורת בתל אביב. חבס תשלם 13.1 מיליון דולר לפי שער מינימלי שנקבע במרכז של 4.2 שקל לדולר (כ-55 מיליון שקל) בתוספת מע"מ עבור רכישת זכויות בזק בקרקע ובמבנה בשטח של כ-7,086 מ"ר המצוי בפינת הרחובות כורש, יהודה הלוי ולינקולן בתל אביב ("מרכזת כורש"), ובשני מגרשים בשטח של 512 מ"ר כל אחד, המצויים ברחוב יהודה הלוי.

חבס הציעה, באמצעות חברת בת בבעלות מלאה של החברה, את ההצעה הגבוהה ביותר וזכתה בהליך ההתמחרות. הרכישה נעשתה באמצעות עו"ד חיה גסר, השותפה במשרד עוה"ד יגנס, טויסטר בירן ושות'.

המכרז שפרסמה בזק בתחילת נובמבר 2007 היה בהמשך לחוזה ההתייעלות שנחתם בין ההנהלה והעובדים בדצמבר 2006. אחד הסעיפים המרכזיים בהסכם עליו התעקשה הנהלת בזק היה שינוי מבני בחברה ומעבר ממבנה גיאוגרפי למבנה פונקציונאלי, ובמסגרתו מימוש נכסים ואיחוד מרכזיה במספר קטן יותר של מבנים. במרכזת כורש 4,816 מ"ר שטח בנוי עילי ועוד 2,872 מ"ר של מרתפים. כיום הבניין משמש את מרכזיות 144 ו-199 של החברה.

מיקומו של המתחם בין השוק הסיטונאי הסגור עם תוכניות הבנייה בו ובין רחוב יהודה הלוי ושדרות רוטשילד הביא את בזק להציע את המתחם ליזמי הנדל"ן.

מחברת חבס נמסר כי התוכניות התקפות לייעוד הקרקע בכורש הינו לבנייני ציבור וייעוד שני המגרשים הנוספים הוא למגורים וכי החברה סבורה שלמקרקעין פוטנציאל השבחה. אייל רגב, מנכ"ל קבוצת חבס מסר כי "שני הנכסים ממוקמים במיקום מצוין, בסמוך לשדרות רוטשילד ובסופו של רחוב שינקין, ובסמוך לתוואי הרכבת הקלה העתידית שמתוכנן בסמוך. אנו רואים בנכסים אלו הרחבה נוספת של פעילותינו הענפה בתל אביב, ואנו סמוכים ובטוחים כי נמצה את מלוא הפוטנציאל של הנכסים הנרכשים".