בקשה לייצוגית נגד חברת פ.מ.ס: נגרמו נזקים לרוכשי מניות החברה בשל אי פרסום דו"ח מיידי

לטענת התובע, "החברה לא פירסמה אזהרת רווח במועד למרות דחיית עסקה עם צבא ארה"ב"

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית נגד החברה הציבורית מפעלי פ.מ.ס. מיגון , דניאל בלום, ששימש כיו"ר דירקטוריון ובנו אבי ששימש כמנכ"ל וכדירקטור בחברה. זאת, בטענה כי נגרמו נזקים לרוכשי מניות החברה בתאריכים 16.7.06-31.8.06, בשל מחדלם של הנתבעים לפרסם דו"ח מיידי ומהותי, שעניינו אזהרת רווח.

לטענת התובע, מור סוויל, כתוצאה מאי פרסום הדיווח המיידי במועד, רכשו מאות אלפי משקיעים את מניות פ.מ.ס, כשלא היה בידיהם מידע מהותי הנוגע למצבה של החברה, ובעיקר לשינוי לרעה ברווחיה.

התובע מציין כי ב-31 באוגוסט 2006 דקות ספורות לפני תום המסחר בבורסה, במסגרת דו"ח הדירקטוריון למצב עסקי החברה ב-2006, פירסמה פ.מ.ס הודעה של הלקוח המרכזי שלה בארה"ב, חברת אניוול, על כך שהמוצר של פ.מ.ס, שהוגש לאישור הרשויות בארה"ב, לא עבר את הבחינה הסופית מטעם צבא ארה"ב, הוא טעון שינוי ובדיקה מחודשת, ולפיכך תחילת הייצור בארה"ב והאספקה לצבא ארה"ב מתעכבת.

עוד נאמר בדיווח, כי נוכח דחיית האספקה, צפויה החברה לאבד מכירות בהיקף של כ-4 מיליון דולר בחודש, וכתוצאה מכך היא לא תעמוד בתחזיות צבר ההזמנות, כפי שדווחו בדו"ח השנתי. לדברי התובע, באמצעות עוה"ד עמית מנור ויוקי שמש, בעקבות פרסום המידע המהותי ואזהרת הרווח קרסה מניית החברה בשני ימי המסחר הראשונים העוקבים לפרסום ב-31.83%.

לטענת התובע, כל מי שרכש מניה בתאריכים 16.7.06-31.8.06, רכש אותן במחיר הגבוה מהמחיר ה"אמיתי" שעליו היה לשלם, לו הנתבעים היו מפרסמים דו"ח מיידי במועד הנדרש לפי דין, ברגע שנודע להם על הדחייה באספקה.

התובע מבקש להשיב למשקיעים את ההפרש בין מחיר רכישת המניה בפועל לבין מחירה ב-4.9.06 בתום יום המסחר, שבו נקבע שער המניה על 133.8 שקל; כאשר הפרש זה מוכפל במספר המניות שנרכשו. התובע מציין כי הנזק האישי שנגרם לו עומד על 1,379 שקל.

בעניין הנדון הוגשה תביעה ייצוגית נוספת בשנת 2006, העוסקת בכל מי שהחזיק במניות החברה ב-31 באוגוסט 2006. (ת.א. 1033/08).