נכס מנדטורי לשימור בחיפה נמכר לאספן תמורת 27 מיליון שקל

בנכס בן השש קומות פועל בעשור האחרון בית אבות סיעודי שנמכר לאספן על ידי קבוצת רמת טבעון אחזקות

נכס מנדטורי לשימור, שממוקם בין המושבה הגרמנית לוואדי ניסנאס בחיפה, נמכר אמש לאספן בנייה ופיתוח תמורת 27 מיליון שקל.

בנכס בן השש קומות פועל בעשור האחרון בית אבות סיעודי שנמכר לאספן על ידי קבוצת רמת טבעון אחזקות, המתמחה בהפעלה וניהול בתי אבות ומרכזים גריאטריים.

בית האבות, שעד לפני ארבע שנים היה בבעלות האחים עופר, כולל חמש מחלקות המשתרעות על פני 4,200 מ"ר, שלקוחותיהן העיקריים הם משרד הבריאות, שירותי בריאות כללית וקופת חולים מכבי.

לפי ההסכם, הנכס יושכר למוכר ל-24 שנים בדמי שכירות נטו של 2.4 מיליון שקל בשנה, המגלמים תשואה ברוטו של 9%. כל הוצאות האחזקה והניהול השוטפות יהיו על חשבון השוכר כשמידי שלוש שנים יעודכנו דמי השכירות ויגדלו בשיעור של 3%.

הבניין, שבחלקו עשוי אבן ירושלמית ובחלקו האחר זכוכית, כלול ברשימת השימור העירונית של חיפה מאז שנות ה-80.

טרם היותו בית אבות עבר הבניין מספר גלגולים, כשבשנותיו הראשונות שכנו בו משרדיה של חברת הנפט המנדטורית IPC, ועם קום המדינה נכנסו אליו משרדי ההנהלה של חברת הדלק פז.

לפני כעשור שופץ הבניין, המכיל חצר פאטיו, והתווספו לו שתי קומות עליונות העשויות זכוכיות. מנכ"ל אספן אילן גיפמן: "מדובר בנכס מיוחד במינו ומרהיב ביופיו, הממוקם מול הגנים הבהאים.

למבנה רישיון של בית חולים פרטי ושיעור התפוסה בעשר השנים האחרונות עומד על 100%. החברה קיבלה מימון בשיעור 75% לתקופה בת עשר שנים כשפירעון הקרן יתבצע על פני 25 שנה (4% בשנה)".