אייס רוכשת את רשת נרות בשנקין מניו-פארם תמורת כ-6.3 מיליון שקל

נרות בשנקין הפסידה ברבעון השלישי של 2007 כ-200 אלף שקל * אייס תקים בסניפים פינות ממותגות לנרות

רשת אייס אוטו דיפו חתמה אמש (ב') על הסכם לרכישת אפיק רשתות המחזיקה ברשת נרות בשנקין, מידי רשת ניו-פארם, תמורת כ-6.3 מיליון שקל. 3.5 מיליון שקל מתוכם הם החלפת יתרת הלוואות הבעלים. דבר העסקה נחשף הבוקר לראשונה באתר האינטרנט של "גלובס".

לפני ימים אחדים השלימה רשת המשביר החדש לצרכן, בשליטת רמי שביט, את עסקת רכישת השליטה ברשת ניו-פארם מחברת ישאל, לפי שווי של 167 מיליון שקל. כעת מתברר כי שביט החליט לוותר על רשת נרות בשנקין ולהשתמש בתגמולי המכירה להשקעה חזרה ברשת ניו-פארם.

רשת נרות בשנקין סיימה את הרבעון השלישי 2007 עם מחזור מכירות של 2.4 מיליון שקל והפסד של כ-200 אלף שקל. לפי אייס, מחזור המכירות של נרות בשנקין הסתכם ב-2007 בכ-9 מיליון שקל. לנרות בשנקין 8 סניפים ומוצריה נמכרו עד כה גם ברשת ניו-פארם.

מאז הוקמה, עברה רשת נרות בשנקין ידיים פעמיים: בפעם הראשונה היא נמכרה למשפחת פישמן, לפני כשנה היא נמכרה בפעם השנייה לניו-פארם תמורת כ-6.3 מיליון שקל. למעשה, אייס רכשה את הרשת באותם התנאים שבהם רכשה בשעתו ניו-פארם את הרשת.

מאז נמכרה הרשת לניו-פארם, היא לא ממש התרוממה, ואחת הסיבות לכך היא התחרות המתגברת והולכת בשוק, הן מכיוון רשת ללין, שפוקס נכנסה אליה כשותפה; והן מכיוון סבון של פעם. לפני חודשים אחדים נאלצה הרשת אף לסגור את הסניף הרווחי ביותר שלה בקניון רמת-אביב. ככל הידוע סירבה הנהלת הקניון להאריך לה את חוזה השכירות.

באייס מעוניינים להרחיב את פעילות הרשת, בין היתר באמצעות רכישות, פעילות שבאייס סבורים שנרות בשנקין עשויה להיות מאוד סינרגטית אליה. הרעיון הוא להשתמש בפלטפורמת המבקרים ברשת אייס על-מנת למכור את מוצרי נרות בשנקין.

בהתייחסו לרכישה אמר היום (ב') מנכ"ל אייס אוטו דיפו, קובי מויסה: "התרחבות אייס אוטו דיפו לתחומים חדשים, בהם תחום הנוי והספא, משרתת את אסטרטגיית ההתפתחות של החברה לפעילויות סינרגטיות בתחום ה-Home Improvement בעולם הקמעונאי. בכוונתנו להמשיך ולפתח את נרות בשנקין, שהיא רשת חנויות ומותג בעלי מוניטין. במקביל, בכוונתנו להקים פינות ממותגות בתוך רשת חנויות אייס וברשתות אחרות ולהרחיב את מגוון המוצרים לרווחת לקוחותיה במוצרים חדשניים ואיכותיים. אייס אוטו דיפו תמשיך לבחון הזדמנויות נוספות בישראל ובחו"ל, מתוך מטרה ליצור את מנועי הצמיחה העתידיים".

רשת אייס אוטו דיפו נמצאת בשליטת גאון קמעונאות (41.77%) ושלמה זבידה (41.77%). הרשת השלימה בנובמבר 2007, הנפקה בבורסה במסגרתה גייסה 196 מיליון שקל והיא נסחרת היום לפי שווי של 193.4 מיליון שקל.