GTC רכשה קרקע בסין ב-16 מיליון אירו; תקים פרויקט מגורים ומסחר

היקף הפרויקט בעיר Changzhou יעמוד על 185 מיליון אירו * תקים אותו ג'י.טי.סי צ'יינה עם שותפתה בסין ושותף מקומי נוסף

GTC מקבוצת קרדן שבשליטת יוסף גרינפלד, הודיעה היום כי קיבלה את הזכות לרכוש ביחד עם שותפים חלקת קרקע בשטח של 90 אלף מ"ר בעיר Changzhou שבסין, תמורת 16 מיליון אירו.

הקרקע צמודה לחלקה שרכשה בחודש שעבר GTC China, חברה בת של GTC, וזכויות הבנייה הצמודות לקרקע מאפשרות בנייה של כ-252 אלף מ"ר. בכוונת ג'י.טי.סי צ'יינה להקים על שתי חלקות הקרקע פרויקט אחד של כ-533 אלף מ"ר, שיכלול כ-465 אלף מ"ר בנייה למגורים ועוד כ-68 אלף מ"ר לשימושים מסחריים.

בחברה מעריכים את עלות הפרויקט כולו בכ-185 מיליון אירו. כעת, בעקבות רכישת החלקה הנוספת, תוקדם העבודה על הפרויקט ותחל במחצית השנייה של שנת 2008, והיא צפויה להימשך כחמש שנים. הפרויקט יבוצע בשיתוף עם השותף המקומי של ג'י.טי.סי בסין, חברת Lucky Hope מהונג קונג, ובשיתוף גורם נוסף הפועל גם הוא בעיר צ'אנגזו. חלקם של GTC China ו-Lucky Hope בפרוייקט יעמוד על 45% כל אחת, והשותף המקומי יחזיק ב-10% הנותרים.

צ'אנגזו נמצאת במיקום מרכזי באחת הפרובינציות העשירות בסין, Jiangsu, כ-162 ק"מ צפונית מערבית לשנחאי ו-103 ק"מ דרומית לעיר Nanjing, ואוכלוסייתה מונה כ-3.5 מיליון תושבים.

ג'י.טי.סי רשומה בבורסה בתל-אביב כחברה זרה, והיא עוסקת בבנייה, מכירה והשכרה של מבני תעשייה, מגורים ומסחר באירופה. מניית החברה מרוחקת כיום כ-47% מרמת השיא שרשמה בשנה האחרונה, והיא נסחרת במחיר המשקף לחברה שווי שוק של 3.6 מיליארד שקל.

פרמיית קרדן

בחודש שעבר הפחית בית ההשקעות כלל פיננסים את ההמלצה למניית GTC מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק", כשהוא נוקב במחיר יעד של 64 שקל למניה. בכלל נימקו את הצעד בחולשה במניות הנדל"ן באירופה, שמקרינה החברה הבת GTC פולין, בפרמיה על השווי הנכסי הנקי לפיה נסחרת החברה, וכן בעובדה שהיא לא הצליחה להיכנס למדד המעו"ף בעדכון האחרון. בבית ההשקעות סבורים כי עדיף כעת להיחשף לחברה באמצעות השקעה בקבוצת קרדן, הזוכה להמלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 70 שקל למניה, המשקף פרמיה של 26% על השוק. לדברי האנליסטים של כלל, תחום הפיננסים הוא ממנועי הצמיחה החשובים של קרדן, לצד חברת התשתיות תהל ויבואנית הרכב UMI, שנהנית באחרונה ממומנטום חיובי על רקע הייסוף בשקל. "