עוד ילדה בת 10 עם סרטן בגזע המוח

הלפ-טופ הישן שלכם יהיה מקור שמחה באונקולוגית ילדים בתל השומר

יום בשבוע אני מתנתקת מהעולם הקפיטליסטי שלנו. ביום שלישי בבוקר אני חלק ממשהו גדול יותר ממני. רוב הסביבה שלי לא יודעת זאת, אך אני מאמינה באמת ובתמים כי המטרה מקדשת את האמצעים וזו הסיבה לפרסום כאן.

בימי שלישי בבוקר מחלקת אונקולוגית ילדים בתל השומר מלאה לחלוטין. גם הילדים המאושפזים וגם הילדים אשר מקבלים טיפול כימותרפי נמצאים באותו מקום. בימים טובים יש רעש והמולה של ילדים בגילאים שונים . בימים רעים, יש שקט.

עמותת אור מנחם (http://www.or-menachem.com) נמצאת שם. וגם אני. פשוט כדי לעשות את מה שאפשר כדי להקל על ילדים ומשפחות שביום אחד התהפך להם העולם.

ידעתם כי ישנם הורים שלא יכולים לקחת את הילד החולה לטיפול כימותרפי, מכיוון שאין להם רכב או כסף למונית והילד חלש מדי לנסיעה באוטובוס?

חשבתם פעם כיצד מתמודדת משפחה עם מצב בו ילד בריא לגמרי הופך לגוסס שבוע אחרי שהרופא חשב לעשות לו בדיקות דם? משפחות רבות מתפרקות. מרבית ההורים לא מסוגלים לעבוד מכיוון שהם במשמרות לצד מיטת הילד. האחים הנוספים הופכים לדיירי קבע מתוסכלים בבית החולים. וילד חולה מרגיש הכל. קשה להיאבק בנורא מכל כשמסביבך מתפרק הכל. אנחנו לא יכולים להתמודד בשבילם, אבל אנחנו יכולים לעזור. בעוגה, שקית הפתעות, מתנות, עזרה מיוחדת כשצריך והמון תשומת לב.

עד לא מזמן הסעתי בבקרים ילדה מתוקה במיוחד לטיפולים. ילדה בת 10 שעד לפני שנה היתה מכורה לרולר-בליידס, העריצה את השמיניה וחלמה להיות דוגמנית. היום היא משותקת כמעט בכל הגוף. נוספו לה עשרות קילוגרמים של נוזלים כתוצאה מהתרופות אותם לקחה, היא כמעט לא מדברת, גם השמיעה שלה נעלמה כמעט לחלוטין. מקרוב היא עדיין רואה. עוד ילדה בת 10 שגילו לה סרטן בגזע המוח.

ביום בו החלה המחלה הפסיק הבית לתפקד. אבא עצמאי שרק הוא יכול להרים את הילדה המשותקת ואמא עקרת בית הפכו לחסרי כל. גם לקחת את הילדה לטיפול כימותרפי הפך למשימה בלתי אפשרית. אין רכב, אין כסף למונית, ובבית נמצאת ילדה משותקת על כיסא גלגלים, שצריכה להגיע לטיפול בבית החולים. זו הסיבה שזכיתי להכיר את המשפחה המופלאה הזו.

לפני שבועיים הפך מצב הקטנה קריטי. היו רופאים שנקבו בשעות שנשארו. כאשר התקשרתי לשאול במה אפשר לעזור, אמר לי האב משפטים שלא אשכח בחיים: " הילדה מונשמת אבל בהכרה. היא שוכבת ימים עם עיניים פתוחות ובלי יכולת לזוז. אין הרבה תקווה. ואין לי 30 שקלים כדי להזמין לה טלוויזה כדי שתוכל לבהות בה".

אני זוכרת שבראשי עברו אקסלים של תקציבים של מיליוני דולרים, כשרצתי החוצה מהמשרד אחרי השיחה. סטארטאפים מגיייסים מיליוני דולרים למקרה שיצליחו לבנות חלום ובינתיים ילדים גוססים אינם יכולים להשיג 30 שקל. לילדה הזו אני דואגת, אבל מה עם כל הילדים שלא אצליח להגיע אליהם?

הפרויקט הראשון אותו אנחנו מעוניינים להפוך למציאות הוא "מחשב נייד לכל ילד". מרביתנו מחליפים את המחשב הנייד כל מספר שנים. אנחנו זקוקים למחשבים הישנים שלכם.
כל מחשב ישן יכול להפוך למרכז בידורי לילד המרותק למיטתו. בשביל זה אנחנו צריכים אתכם.

לפני מספר חודשים הבטחתי לילד מקסים בשם עידן מחשב עובד ליד המיטה. עידן כבר לא איתנו. בבקשה, עזרו לי להרים את הפרוייקט בהקדם. לחלק מהילדים שצריכים את עזרתנו אין הזמן שלוקח לנו להרים פרוייקט.

כל מי שמעוניין לתרום מחשב נייד ישן מתבקש לשלוח בטוקבקים כאן את המייל שלו. אפשר גם לפנות אלינו למייל הזה: feedback@globes.co.il. אנחנו נענה וננסה לגרום לזה לקרות בהקדם האפשרי. תודה. מכולנו.

ד"ר אורית מוסינזון היא סגן נשיא בבית השקעות דה-קלו בן-יהודה. מוסינזון שימשה ומשמשת כיועצת לפיתוח עסקי באינטרנט לחברות הפעילות בענף