רוצים להיות המיליונרים הבאים בהיי-טק?

הנה מה שאתם צריכים לפתח בדחיפות במקום לקרוא טורים שלי כאן

לפני חודש יצאתי כאן בהצהרה לפיה אפל היא החברה היחידה שמסוגלת להתמודד מול שת"פ מיקרוסופט-פייסבוק. אז עוד לא הבנתי כיצד תתמודד המעצמה עם אפליקציות פייסבוק, המאיימות להתפרש ברשת. אלא שבשבוע שעבר סטיב ג'ובס שפך אור על הנושא.

ביום חמישי האחרון לבש ג'ובס טי-שירט שחור וג'ינס וללא כל קשר למניית אפל המתרסקת, כינס באולם הכנסים של החברה את הכתבים המעודכנים בעולם לסוג של מסיבת עיתונאים בה מוחאים כפיים כל כמה שניות.

ג'ובס גילה לכולם כי בשמונה חודשים בלבד כבש ה-iPhone כ-28% משוק ה-Smart Phones האמריקאי; וגם שדפדפן ה-iPhone חולש היום על 71% מהגלישה הסלולרית באינטרנט בארה"ב. מיד אחרי נאום הניצחון התפנו הסמנכ"לים לפרסם את שני העדכונים המשמעותיים באמת:

1. תמיכה של iPhone במיקרוסופט Exchange

פיל, הסמנכ"ל באפל, סיפר כמה חשוב ה-iPhone לכל מחשוב ארגוני. הוא הסביר כמה חשוב למשתמש להסתנכרן בכל דקה למידע שלו בגוגל . ואז הוא זרק פצצה ששיתקה אפילו את מוחאי הכפיים בחדר הפרזנטציות הביתי. פיל סיפר כי אנשי הפיתוח של iPhone עובדים עם מיקרוסופט במטרה להתממשק ל-Exchange .

באמצעות ActiveSync של מיקרוסופט יוכלו המשתמשים לקבל ולמשוך מיילים ארגוניים ישירות משרת הדואר הארגוני שלהם. אין ספק כי מדובר ברעיון מצוין למשתמש. ברור גם כי על מנת לעבור את בלאקברי בשוק הסלולר האמריקאי, אפל חייבת יתרון חדש. אז היא בחרה את פלח השוק הארגוני והיא מתחברת עם האוייב כדי לעשות זאת. הכל כדי להיות הטלפון היחיד והכל-יכול בכיס הלקוח.

2. iPhone SDK

זהו. יש לנו פלטפורמה פתוחה. חוקי המשחק השתנו. מעתה נוכל לפתח כל אפליקציה גם ל-iPhone.

פייסבוק מתלבשת על הרשת דרך הרשת החברתית ואפל משתלטת על האינטרנט דרך הסלולר. האסטרטגיה של אפל נראית, נכון לעכשיו, חכמה יותר. לדעתי, במערכה הבאה תהפוך אפל גם למכשיר הטלוויזיה הנייד שלנו ותנחיל נוק-אאוט ליריבתה.

בהמשך להשקת ה-iPhone SDK הודיעה קרן ההון הסיכון המובילה קליינר פרקינס על השקת קרן iFund בסך 100 מיליון דולר, שתתמקד בסטארט-אפים שיפתחו ל-iPhone .

הקרן טוענת כי פתיחת הפלטפורמה היא רגע היסטורי, וכי ה-iPhone עתיד לעבור את הפי.סי. לטענתם, מכשיר שנוסע איתך לכל מקום ומביא לך את כל האינפורמציה לקצות האצבעות עתיד לשנות את העולם. בקליינר פרקינס לא מדברים סתם, הם השקיעו עד כה בכל ההצלחות הגדולות של האינטרנט.

בחודשיים האחרונים אני מסתובבת אחוזת תזזית. כל מפתח מתחיל שעובר בסביבתי נשלח לחקור את מערכת הפיתוח ל-iPhone . כמעט כולם ענו לי שאין מה ללמוד, כי אפל אף פעם לא פותחת את הפלטפורמה שלה לפיתוחים חיצוניים. עכשיו, לשמחת כולנו, הטיעון הזה התפוגג.

לכן, אני רוצה לפנות מכאן לכל המתכנתים שקוראים אותי עכשיו: הפסיקו לבזבז זמן על קריאת טורים באתרי חדשות אינטרנט - ורוצו לעבוד! שעון החול כבר רץ ומי שיפתח עכשיו אפליקציות iPhone מובילות, יקבל בקרוב מאוד טלפונים בהולים לקביעת ראיונות מהעורכים והכתבים במדורי הכלכלה.

ד"ר אורית מוסינזון היא סגן נשיא בבית השקעות דה-קלו בן-יהודה. מוסינזון שימשה ומשמשת כיועצת לפיתוח עסקי באינטרנט לחברות הפעילות בענף