מגרש ירוק: אצטדיון הכדורגל החדש בנתניה ייבנה על פי תקנים סביבתיים

יועץ מיוחד יבדוק אפשרות להתקנת מערכות סולאריות f תוקם תשתית להפרדת פסולת

החברה למען הספורט בנתניה, הבונה את אצטדיון הכדורגל העירוני, מתכננת להפכו למגרש הסביבתי הראשון בארץ. החברה שכרה יועץ לענייני אנרגיה, שתפקידו לבדוק אפשרות להתקין מערכות פוטוולטאיות (סולאריות) על גג האצטדיון, כדי שאלה יספקו אנרגיה לתאורת המגרש. אצטדיון כדורגל אמנם זקוק לתאורה חזקה במיוחד, אך על פי הערכות, ניתן יהיה לספק לפחות חלק ממנה באמצעות אנרגיה חלופית.

דשא סינטטי

בנוסף, מנכ"ל החברה, משה קורנהאוזר, בודק הצעות להנחת דשא סינטטי במקום דשא טבעי הזקוק להרבה מים. לדברי קורנהאור, "הדילמה נובעת מניסיון עולמי המלמד, שדשא סינטטי לא תמיד חסכוני במים, שכן יש לו נטייה להתחמם מאוד, כאשר האמצעי היחיד לקררו הוא באמצעות מים". גם אם בסופו של דבר יוחלט לשתול דשא קונבנציונאלי, החברה התחייבה לדאוג לתשתית שתסייע בחלחול המים לקרקע ותמנע זרימת מים מיותרים למערכת הניקוז. מערכות המסייעות לחלחול יותקנו גם במבנה עצמו.

"אני לא רוצה לצאת בהצהרות בומבסטיות", אומר קורנהאוזר, "אך אין ספק שנשתדל מאוד שהאצטדיון החדש, שיכיל בשלב ראשון 12 אלף מקומות ישיבה ובשלב שני 24 אלף מקומות ישיבה, יהיה ידידותי לסביבה. כך למשל, נדאג לכך שבדוכנים יימכרו רק מוצרים שניתנים למיחזור, נדאג להפרדת פסולת ונשתדל מאוד לשלב בבניין את כל האלמנטים שהופכים אותו לירוק".

200 מיליון שקל

לדברי קורנהאוזר, עלות הבניין, שהקמתו תושלם באביב 2009, נאמדת ב-200 מיליון שקל. הפיכתו לידידותי לסביבה עלולה להוסיף לעלויות הבנייה, אך זו תוחזר באמצעות החיסכון באנרגיה, מים ובמשאבים נוספים. קורנהאוזר מדגיש, שאצטדיון נתניה מתוכנן על פי סטנדרטים אירופים והוא יכלול, בנוסף למגרש כדורגל, גם מתקנים נוספים, ביניהם מסעדות, מזנונים ומרכיבים ספורטיביים נוספים מהסוג שטרם נראה בארץ ולכן זוהי הזדמנות להפכו גם לידידותי לסביבה.