פלטי ה-SMS הוכיחו: עו"ד שרגא בירן לא תודרך בעדותו; השופט: "ההר הוליד עכבר"

עו"ד צדקיהו הרמולין, שותפו לשעבר של בירן, טען כי בירן תודרך באמצעות SMS בעדותו במסגרת הסכסוך בין הצדדים ; ביהמ"ש חייב את הרמולין בהוצאות חריגות בסך 36 אלף שקל

"ההר הוליד עכבר". כך הגדיר שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, מגן אלטוביה, את פרשת המסרונים (SMS) שכביכול הדריכו את עו"ד שרגא בירן בעדותו בסכסוך עם שותפו לשעבר, עו"ד צדקיהו הרמולין. האחרון אף חוייב בהוצאות חריגות בסך 36 אלף שקל.

כזכור, הרמולין ביקש באמצעות עוה"ד ד"ר יוסי שגב ואופיר נאור לחשוף הודעות SMS שנשלחו לבירן במהלך עדותו, בנימוק שיש חשד גבוה כי שותפיו של בירן, עוה"ד בעז בירן ודיוויד אמיד, וכן עירית בירן, שנכחו באולם ביהמ"ש בעת חקירתו הנגדית, שיגרו לו אותן כדי להדריכו בעדות. הרמולין טען שמדובר לכאורה בהדחה בעדות ובשיבוש הליכי משפט.

בירן הכחיש בתגובה, באמצעות עוה"ד רם כספי וניר כהן, כי תודרך בעדותו. לטענתו, בקשתו של הרמולין להורות לחברת פרטנר להפיק את תוכני המסרונים היא "חמורה, הזויה ונואשת, המעידה על אובדן עשתונות גמור במחנה הרמולין, בקשה חסרת כל בסיס, מחפירה בעזות מצחה ומביאה את התנהלותו של הרמולין לשפל חסר תקדים".

פרטנר הודיעה לבירן כי אינה נוהגת למסור פירוט של הודעות SMS נכנסות למנוי מסוים, כדי לא לפגוע בפרטיות השולחים, אך הסכימה למסור נתונים על הודעות שנשלחו למנוי מסוים (בירן) ממנויים מסוימים (שותפיו, בנו ורעייתו) בתאריכים מסוימים. הפלט שהוגש לשופט במעטפה חתומה היה ריק באותו תאריך, מה שמעיד שבירן לא קיבל כל הודעות מהם באותו מועד.

היום קבע אלטוביה, כי "אין עוד מקום להמשך ההתדיינות בנושא. חשדות התביעה כביכול הופרכו כעולה מטענות המשיבים והחומר הסודי שבפניי. שוכנעתי כי לא נשלחו ולא נתקבלו הודעות SMS כנטען. מקובלת עליי הצהרת העד בירן, כי מששמע שנשלחה אליו הודעה כיבה את המכשיר וכי הודעה זו לא נוגעת לעדות כלל".

אלטוביה הוסיף, כי "לא ברור לי מדוע היה צורך כעבור כ-3 שבועות לעורר הנושא מחדש, אולם משזה התעורר ניתנו הסברים וראיות המניחות את דעתי שההר הוליד עכבר". (ת.א. 1083/06).